Hírek

SimSig - Leamington / Salisbury / Shrewsbury

Kiadásra került három új központ a SimSig-től. A három központ károm különböző területen helyezkedik el. A központok már nem az ingyenesen használható kategóriába tartoznak.

A központok megvásárolhatók a SimSig Shop-ban.

joomplu:774

Két új központ készült el!

Ismét új központokról számolhatunk be a SimSig rajongóknak.

A West Hampstead a Midland Main Line-on része amely a St. Pancras és a déli Sharnbrook Summit között található (valamint északra Bedford). Majdnem az egész terület nagy sebességű vonal, a négy vágányon több lehetőségünk van a lassan közlekedő személyvonatokat irányítani. A maximális vágánysebesség  a lassúbb vonalon 110mph, míg a gyorsabb vonalon 125mph, nagy különbség nincs ugyan a két vonal között, mégis figyelni kell a szoros menetrend betartása végett. A West Hampstead központ ideális hálózati négy játékos módban, a valóságban is négy irányító foglal helyet a panelok előtt. A TORR nem működik ezen a vonalon, de a szimuláció készítői ezt a lehetőséget választhatóvá tették. A központban az 1987-2009 közötti vágányelrendezés közül választhatunk, jelenleg csak 2009-es menetrendet adnak hozzá, de készül az 1991-es. Amúgy a központhoz csatlakozhatunk a Leicester, NLL és a Victoria Eastern központokhoz. Sajnálatosan ezt a központ csak vásárlás után használhatjuk, ára £17.95 (6400 Ft), megvásárolhatjuk a simsig.co.uk shop-ban.

LUL's Victoria Line.

A SimSig ezúttal lemegy a föld alá. Az Észak-és Dél-Londont összekötő 13 mérföld hosszú Victoria vonal forgalmát irányíthatjuk az új központtal. A vonalon közlekedő szerelvények akár automata rendszerrel (ARS) is működhet, de ennek kikapcsolására is van lehetőség. A menetrendben 1324 vonatot kell közel 19 óra alatt elirányítani. A LUL's Victoria Line ingyenes és bárki letöltheti a simsig.co.uk oldalról regisztrálást követően.

SimSig V4 központok

Megérkezett a SimSig V4 változat központjai és az új System fájl! Kilenc központ frissített változatai tölthetők le a simsig.co.uk weboldalról - a korábban ingyenes szimulációk is! Az új System fájl letöltése és telepítése után fognak csak működni a V4-es központok.

Egy két érdekesség: kiegészítő kijelzők, kézi állítású váltók, irányváltó, token kulcs, TORR ki-be kapcsolás, engedélykérő lista, debug, állomásonkénti menterend lekérdezés, telefonos kérelem, blokkos kiegészítő, stb.  

A letölthető szimulációk: Kings Cross, Marylebone, Brighton, Lancing, Swindon / Didcot, Exeter, Westbury, Liverpool Street és a Fenchurch Street.

További információk az angol fórumon.


V. TEMOFESZT NEMZETKÖZI VASÚTMODELL FESZTIVÁL

2013. október 11. és 13. között ismét megrendezésre kerül a Nemzetközi Technikai Modellvasút Fesztivál, az V. TEMOFESZT a Magyar Vasúttörténeti Parkban, ahová korra és nemre való tekintet nélkül várjuk az érdeklődőket. Rossz idő esetén is érdemes kilátogatni, hiszen a kiállítás zárt helyen kerül megrendezésre, az Orient és West Csarnokokban.

3300 m2-en várják Önöket a különböző méretarányú terepasztalok, amelyek között olyanok is vannak, amelyeket eddig Magyarországon még sehol sem láthattak. A nemzetköziséget mutatja, hogy magyar kiállítókon kívül bolgár, cseh, lengyel, német, osztrák és szlovák kiállítók munkáit mutatjuk be a kiállításon. Ezeken kívül számos vitrinben lesznek közlekedéssel kapcsolatos relikviák kiállítva. 


A SimSig.hu csapata is jelen lesz a rendezvényen 4 számítógéppel, ahol bárki kipróbálhatja a SimSig összes szimulációját, a Signalsoft álltal készített szimulátor közül a Andernach, Bonn Hbf, Braunschweig Hbf, Gelsenkirchen Hbf, Hürth-Kalscheuren és Köln Hbf német központokat, valamint a Arnhem 1965, Hengelo és az Amsterdam CS holland központokat. (lesznek meglepetés központok)

A számítógépek hálózatba lesznek kapcsolva, tehát a SimSig és a Signalsoft központokat is lehet közösen irányítani a rendezvény alatt.

2013. OKTÓBER 11-12-13. 10:00-18:00

Bővebben: V. TEMOFESZT NEMZETKÖZI VASÚTMODELL FESZTIVÁL

Ismét új központokat adtak ki!

{jcomments on}

Két új központot adtak ki a SimSig készítői. Az egyik központ a Marylebone, a másik a Fenchurch Street. Mindkét központ London fejpályaudvarai közé tartozik.

A Marylebone szimuláció méretét tekintve igen nagy kiterjedésű és több mellékvonalat és elágazást is irányíthatunk hasonlóan a KX-hez, szerencsére a központ képes az automata útbeállításra is (ARS) így akár egyedül is szórakozhatunk vele. A fővonalon (West Coast Main Line) ahol a közlekedő vonatokat egészen Birmingham központ határáig (még nincs) felügyelhetjük, vagy akár az Aylesbury és Claydon Junction vonalon kezelhetjük a vágányutat, ezenkívül a dél felől az Oxford felől érkező vonatokat irányíthatjuk. Sajnálatosan a központot csak fizetős változatban tették elérhetővé ami 19.95 fontba kerül (7000ft). Megszállottaknak és hálózati játékosoknak ajánlott.

A Fenchurch Street szimuláció a SimSig történelem legelső központja, amit most újra programoztak, hogy megfelelően fusson a legújabb System Files v3.248-as változattal. A központ London keleti fejpályaudvarának egyikét szimulálja, valamint a hozzá becsatlakozó vonalak egy részét. Mivel ezt a központot is csak fizetős változatban lehet kipróbálni bővebb leírást későbbre ígérek. A történelmi központ kötelező darabnak kell lennie minden SimSig rajongónak, aminek az ára csupán 5 font (1755ft)!

Bővebben: http://www.simsig.co.uk

A fizetős Skót központok

Bizony a cím nem elírás. Az Skót központok végleges (javított) változatát mostantól pénzért árulják a program készítői. A fizetőssé tétel okairól nincs információnk. Eredetileg a Simsig 1997-es szimulációi ami a Network Rail-nek készültek szintén fizetősek voltak, amit utólag ingyenessé tettek.  

Négy központot vásárolhatunk meg:

  1. Central Scotland £15
  2. Cowlairs £10
  3. Edinburgh £20
  4. North East Scotland £15
  5. Mind a négy központ egyben £55

A négy központból Cowlairs kivételével korábban béta verzióként letölthető volt, és mivel a North East Scotlad időkorlátos és menetrend nélküliként került ki az Internetre ezért csak a Central Scotland és az Edinburgh volt játszható akár hálózatba kötve is. Amúgy a Cowlairs a Central Scotland része, így különálló központként sok értelmét nem látom, hacsak nem hálózati játéknál.

A központokat bárki letöltheti és feltelepítheti, ám használni csak akkor tudja, ha megvásárolja a simsig.co.uk shop-jában, ahol kódot kap a vásárló és azt beírja egy külön licenc modul programba amit nekünk kell feltelepíteni.

Azok a rajongók akik adományokat fizettek be a Central Scotland és az Edinburgh készítőinek azok ingyen licenc-et kapnak mind a négy központra! (érdemes adományozni, már ha van miből) 

Bővebben: A fizetős Skót központok

SimSig három új központot jelentetett meg

Llangollen (ejtsd: hlangohlen): a Llangollen-i múzeumvasút vonalat irányíthatjuk Walesben. Igazából nem nagy kihívás, ha jól emlékszem öt szolgalati helyet irányíthatunk benne. Kezdőknek vagy az esti sor melle ideális. A forgalom gőzmozdonyokkal és dízel-mechanikus motorkocsikkal bonyolódik (bar a vasútnak van pár nagylemeze is).

North Wales Coast: viszonylag nagy kiterjedésű hálózat, és sok "Absolute block" szakasz (kb. a magyar állomásközi, vonalblokkos rendszerre hasonlít, kötött menetiránnyal).

Carlisle: Anglia és Skocia határa a West Coast Main Line-on. Kétfelé üzemmódja van: '80-as évek és napjaink (a legfőbb különbség a tehervonati elkerülő megléte/hianya: 1984-ben egy balesetet követően nem állítottak helyre, hanem fokozatosan elbontottak) és kétfelé menetrendet is kapunk hozza, a korszaknak megfelelően. Én az 1979/1980-ast próbáltam ki. Sok-sok gépcsere és tolatási mozgás a jellemző rá.

Írta: Sünöcske

Forrás: http://forum.index.hu

Miért pont forgalomirányítás?

Teszik fel oly sokan ezt a kérdést, akik megtudják, hogy mivel is szeretem elütni az időt. Persze ennél durvább megjegyzések is tesznek az emberek, pl. Mi EZ sz@r? Mik ezek a csíkok? Ezért másokat fizetnek! Mi ebben a jó?

Azért, hogy válaszolni tudjak erre a kérdésre leírom hogyan jutottam el a vasúti forgalomirányító szimulátorokhoz.

A 70-es években családunk legfőbb közlekedési eszköze a vasút volt, munkába járáshoz, nyaraláskor, rokonokhoz és még az óvodába is vonattal jártam -tunk. Ebben a korszakba a kelebiai vonalon előfordultak a gőzös tehervonatok, a dízel személyvonatok, valamint ekkor zajlott a vonal villamosítása, is aminek következtében Leók és Szilik is megjelentek. Gyerekként emlékszem még a Kis- és Nagy-Buramai tehervonatokra. Ekkor tájt utaztunk le a Bolgár tengerpartra ami hosszú vonatozást jelentett, hálókocsiban alvással és persze az elengedhetetlen büfékocsival, ahol mindig megkaptam a füstös, száraz, olykor alufóliába beleolvadt csokimat, és Tarubimat. 


Első találkozó

Bővebben: Miért pont forgalomirányítás?

Tamogatóink:


 

Partnerek: