SimSig Irányítóközpontok

SimSig - A Skót Paisley központ

Ismételten új központot tölthetünk le (vásárolhatunk meg) a www.simsig.co.uk weboldalról. Ezúttal a Skót területen a West of Paisley Gilmour Street állomás NX panel-jét modellezték le. A Paisley központ Glasgow-tól indul, majd kettéágazik Paisley Gilmour Street-nél, innen a mellékvonal Gourock tengerpari városban, és Wemyss Bay városkában ér véget. A fővonal Paisley-től délnyugat irányba folytatódik Kilwinning állomásnál szintén elágazik. Az elágazás északi irányba található Largs tengerparti városban ér végett. Ebből a mellékvonalból több leágazás is indul, többek között Hunterston, és Ardrossan kikötői leágazások, illetve egyéb ipari és tároló vágányok. A fővonalat Ayr (Ayrshire) városig irányíthatjuk, ami szintén a nyugati tengerparton fekszik.

joomplu:678 Paisley képek a Galériában

Ayr állomás előtt található még a Falkland tehervonat terminál, a vonal a kikötőbe, és Mauchline felé ágazik le. Továbbá szintén a fővonalon Barassie megállóhelynél csatlakozik még egy egyvágányú mellékvonal (Kilmarcnock).

A Paisley központban ARS (automata útbeállító) és TORR is működik, a fővonal villamosított. A szimulációban találhatunk még vasúti út átjárókat és 12db kézi váltóállítót (Ground frame), valamint forgatókönyveket is. A 2006-os menetrendben 604 db vonatot kell 24 óra alatt irányítani, választhatjuk a 00:00-ás és 04:45-ös kezdést.

A központ csak fizetős változatban érhető el, az ára £ 15.00 (5645 Ft), amit a www.simsig.co.uk oldalon vásárolhatunk meg.

SimSig - Portsmouth központ

Ismét új szimulációt került a www.simsig.co.uk weboldalra. Ezúttal dél Angliai Portsmouth központot lehet megvásárolni (£ 7.50). A Portsmouth szimuláció mindössze két Panel-ból áll, az elsőn Portsmouth Harbour, Portsmouth & Southsea, és Fratton állomás, amely háromvágányos elágazó állomás, valamint rendelkezik depottal, rendező és tároló vágányokkal is. A második Panel-en egy delta elágazás található, Fareham felé mellékvágányon közlekednek a vonatok, míg Havant felé fővonalon.

A Portsmouth PSB-t eredetileg 1968-ben adták át, majd 1982-ben került Cosham a Portsmouth irányítása alá. A vonal háromsínes 750V-os villamosított.

A menetrendben mindössze 485 db vonatot kell irányítani egy nap alatt, amelyek 4 kivételével személy és gyors vonatok.

Megvásárolható a szimuláció a www.simsig.co.uk weboldalon.

joomplu:654

Képek a galériában.

SimSig - Watford Junction állomás

Új szimulációval gazdagodott SimSig. A Watford Junction PSB  szintén része a West Coast Main Line-nak, ahol egy elágazó állomás forgalmát kell irányítanunk. Az állomáson négy fővágány található, a vonatok a London Euston pályaudvarról északnak tartanak, főként négysebességű gyors vonatok haladnak keresztül az állomáson, valamint személyvonatok érintik az állomást. A kiágazás St. Albans Abbey állomás felé egy egyvágányú mellékvonal, vágányzáró bakkal. Ezen a mellékvonalon nincs vonatszám kijelzés, ezért a vonatokat magunknak kell feljegyezni (Sticky Notes).
 
joomplu:592
A Watford Junction állomáson van a London Overground egyik végállomása (1-4 vágány), az elővárosi vonatok forgalmát nem láthatjuk, nem része a programnak. Amennyiben mégis szeretnénk irányítani az elővárosi forgalmat, akkor a Wembley Sub központot kell letölteni (ingyenes).
A fővonalak 6-7-8-9.-es vágányszámot kapták, ezenkívül érkeznek és indulnak vonatok egy csonka vágányról London irányába (10. vágány), továbbá a St. Albans Abbey állomásra közlekedő vonatok a 11. vágányról indulnak-érkeznek. A szimulációban megtalálható egy TIP SDGS nevű tároló az 5. vágány helyén (két vágányú), és a Watford Yard, valamint a Watford North megállóhely után egy CCD kiágazás (valószínűleg iparvágány), az utolsó két kiágazás kézi váltóállítással (Ground Frame) működik.
A szimulációhoz három központtal lehet hálózatban kapcsolódni, Wembley Main Line, Wembley Suburban és a Rugby SCC.
A Watford Junction-t megvásárolhatjuk mindössze £ 7.50-ért (2900Ft) a www.simsig.co.uk oldalon.
Képek a Galériában.

SimSig - Wembley fővonal (mainline)

Kiadásra került a West Coast Main Line új központja a Wembley Mainline. A közép angliai régióba tartozó központ eredetileg 2000-ben készült el Wembley Main Line Signalling Control Centre néven. Négy NX Paneles (nyomógombos) területre van felosztva a központ.

 

Többek között megtalálható a szimulációban a Stonebridge Park LUL állomás és a Royal Mail Terminal is. A Royal Mail Terminalt eredetileg a Wembley Yard irányítása alá tartozik.

joomplu:598

A szimulációhoz hálózatban a következő központokkal lehet kapcsolódni:

  • North London Line (Camden Road, Willesden High Level, Acton Wells, Acton Canal Wharf, Kensal Green Junction)
  • Wembley Suburban (South Hampstead)
  • Victoria Central (Mitre Bridge Junction)
  • Watford Junction (Hatch End)

A North London Line-hoz a zökkenőmentes és teljes kapcsolódást a későbbi frissítések alkalmával lehetséges.

A szimulációhoz tartozó menetrend 2009-es, és közel 1200 db vonatot kell irányítani egy 27 óra alatt.

A központ sajnos nem ingyenes, 24.95 fontba (9800Ft) kerül, és a www.simsig.co.uk weboldalon lehet megvásárolni.

Képek a Galériában.

SimSig - Az északkelet Wales szimuláció

A North East Wales egy teljesen új és ingyenes központ, amit a simsig.co.uk oldalról letölthetünk. A szimulációban többek között a Shrewsbury - Chester fővonal, a észak-walesi tengerparti fővonal és a Wrexham Central - Bidston szárnyvonal (The Borderlands line) forgalmát irányíthatjuk.

 

A központban négy különálló irányítók box található, tizenhét állomás és több mint hatvan mérföld vágány. A hozzáadott menetrendben 343 vonatot kell egy nap alatt irányítani. A vonatok többsége személy, de akad közöttük tehervonat is.

joomplu:272

A szimulációban az abszolút blokké a főszerep, lehetőségünk van a játék betöltésénél a TORR bekapcsolására, ami a vágányutak automatikus törlését jelenti egy vonat elhaladása után, ezzel meg könnyíthetjük a munkánkat. A szimulációt színesíti még, hogy három kézi váltóállító is rendelkezésünkre áll.

A North East Wales-hez más központokkal nem lehet hálózatban csatlakozni, viszont a központban egyszerre több kezelő is dolgozhat.

A forgalom és a vágányhálózat mérete miatt ideális a kezdő és magányos forgalomirányítóknak, a TORR nélküli módban izgalmas perceket adhat a North East Wales szimuláció, valamint bepillantást ad a vidéki blokkos forgalmi szolgálattevők életébe. :) Képek a galériába.

Tamogatóink:


 

Partnerek: