Legyél Te is forgalomirányító!
South Humberside
- Részletek
- Kategória: SimSig Irányítóközpontok
- Készült: 2011. május 28. szombat, 10:33
Az irányított terület áttekintéseA South Humberside szimulátor egy hozzávetőlegesen 60 mérföldnyi vágányhálózatot fed le Észak-Kelet-Angliában. A terület "főbb összetevői" az Immingham dokkterület és vontatási központ körüli vágányok, illetve a Scounthorpe körüli vonalak. A területet több központ irányítja, melyek közül a scunthorpe-i KÖFI. |
Az irányított területek leírása
Cleethorpesről indulva és nyugat felé haladva a vonal először Grimsbyn halad keresztül, a Marsh elágazásnál csatlakozik hozzá a Grimsby Királyi Kikötőt kiszolgáló vonal és a Grimsby Városi Vasút (Grimsby Light Railway) vonala.
A vonal ezután Habrough-n keresztül Brocklesby felé veszi az irányt, itt csatlakozik az imminghami vonal Ulcebyn keresztül. Az elágazás tulajdonképpen egy delta, a Habrough-Ulceby-ágat a Cleethorpes - Barton-on-Humber viszonylatú személyvonatok használják.
Brocklesbyt elhagyva Barnetby és Wrawby Junction következik, itt a vonal három felé ágazik. A déli vonal Lincoln felé tart, a szimulátor egyelőre Holton-le-Moorig látja. Az északi ág Scunthorpe-on keresztül tart Doncaster felé, a szimulátoron Thorne Junctionig kezelhetjük. A középső ág Gainsborough érintésével Redford és Worksop felé veszi az irányt, a szimulátorunk Clarborough Junction-ig kezeli, beleértve West Burton erőművét is. Ezt a vonalat keresztezi Gainsborough Trent Junctionnél a Lincoln-Doncaster vonal, amelyet Stow Parktól a Doncaster-közeli Bessacarr Junctionig irányíthatunk.
Az Immingham Docks környéke sok (régebbi) iparvágányt-kiágazást tartalmaz, de megvannak az újabb kiágazások is az import-terminál felé, illetve a két olajterminált kiszolgáló iparvágányok is.
Forgalom
Személyforgalom 2009-ben
A South-Humberside-környéki személyforgalom egy Cleerthorpes - Manchaster reptér viszonylatban órás üteben közlekedő Transpennine-expresszből áll, a helyi utasforgalmat a Northern Rail szolgálja ki a Scunthorpe - Doncaster - Sheffield - Lincoln viszonylattal. Ezek a vonatok a területünket Thorne Jn.-nél hagyják el, hogy aztán több óra múlva feltűnjenek Clarborough Jn.-nél! Egy közvetlen Doncaster - Lincoln járat is megfordul vonalainkon, ezt az East Midlands üzemelteti, és területünkön Bessacarr Jn. és Spalding között közlekedik. Nevezett társaság üzemeltet továbbá egy Newark - Grimsby viszonylatot is Holton-le-Mooron keresztül. Végül a Northern Rail üzemeltet egy két órás ütemben közlekedő ingajáratot a Barton upon Humber mellékvonalon. Brigg felé hétköznapokon nincs személyforgalom.
Teherforgalom 2009-ben
A terület teherforgalma főként három gócpont körül-között zajlik: az Immingham (Lindsey és Humber finomítóit beleértve), West Burtom Erőmű és Scunthorpe Acélmű környékén vasúti kapcsolattal rendelkező cégek jelentős mennyiségű teherárut adnak fel és fogadnak. A teherforgalmat színesíti, hogy sok tehervonathoz több menetrend tartozik különféle útvonalakkal és célpontokkal, így annak a valószínűsége, hogy a szimulációt többször futtatva ugyanazokkal a vonatokkal találkozzunk, csekély. A szimulációt realisztikussá varázsolandó nagy mennyiségű tolatgatás is előfordul a különféle színhelyek között, illetve ugyancsak érdekes színfolt a gyakorlómenet.
Néhány szó a BSC (British Steel Company) szén- és vasérc-forgalmáról
A scunthorpe-i acélműveket hagyományosan a helyi, linconshire-i vasérccel, illetve főként az East-Midlands-i szénmezők szenével szolgálták ki. Később az ércet már külföldről importálták Imminghamen keresztül (ezért létesült a Santon Foreign Ore Branch), még később - napjainkig is - az érc az imminghami új tömegáru-terminálon keresztül érkezik. A szolgálat Scunthorpe-nél körüljárást igényel ahhoz, hogy a vonatok bejussanak a BSC Coal Handling Plant (Szénfogadó Üzem) kiszolgálóvágányára, amelyet eredetileg a nyugatról érkező forgalom kiszolgálására alakítottak ki. | |
Fordította a simsig.co.uk leírása alapján Ughy Barna