SimSig Irányítóközpontok

Stafford

A Stafford forgalomirányító központ két fővonal találkozását kezeli, az egyik a West Coast Main Line (WCML) részeként a Tamworth – Crewe szakasz, a másik a Wolverhampton – Stoke-On-Trent szakasz.

A valóságban ezt a területet ténylegesen öt irányítóközpont (és részben Stoke központi forgalomirányítója) irányítja. Ezek vegyesen mechanikus biztosítóberendezések és helyi irányítóközpontok. A SimSig - Stafford irányítóközpont a jövőbeli WCML vonal lehetséges korszerűsítését dolgozza fel. A szimulátor az 1960-ban villamosított vágányhálózat alapján készült.

A Stafford "kereszteződésben” nagy sebességű HST vonatok közlekednek Manchesteren keresztül Nyugat-Közép Anglia területére. Ezenkívül a teherforgalom is jelentős, ami a személyvonatokat és a gyorsvonatokat keresztezi Stafford állomáson, aminek következtében a forgalomirányítómnak változatos forgalmat kell kezelnie.


Képek a galériában!

A központ letölthető a simsig.co.uk oldalról.

Bővebben: Stafford

Southampton

A Southampton irányítóközpont egy sok teherpályaudvarral és rendezővel rendelkező területet fed le. Southampton a tengerparti kikötőjéről és a hozzá kapcsolódó iparáról vált híresé. A személyforgalmat illetőleg a helyiérdekű munkásvonatok, a Londonból érkező személyvonatok és a nagy távolságú Cross Country vonatok haladnak keresztül a csomóponton. A személyvonatok többségét harmadik sínes EMU-kkal (villamos motorvonatokkal) szolgálják ki, ezenkívül kétrendszerű (diesel-villany) motorkocsik is közlekednek.

A hálózat kritikusabb pontjai Fareham (Netley) és Romsey elágazások. Itt a vonattalálkozásokat gondosan kell megterveznünk, mert különben előfordulhat, hogy egy gyorsabb személyvonat "beragad" egy lassabban közlekedő szerelvény mögé, vagy túl sok időt tölt a keresztezésre várva. 


Képek: VW1, VW2, VW3, ARS


Bővebben: Southampton

Croydon

A Croydon egy béta verziós irányító központ.

A béta verzió miatt bizonyos váltók és jelzők nem a valóságnak megfelelően működnek, ennek ellenére a szimuláció hűen visszaadja a Croydon és környéke vasútforgalmát. Jelen állás szerint a Croydon központot sajnos nem fejlesztik tovább, ezért a hibák kijavítására nincs sok esély. A szimulátort a simsig.co.uk oldalról már nem is lehet letölteni, de a www.simsig.hu/letöltések menü alatt még megtalálható.

A Croydon IECC központban egy forgalmas csomóponton keresztül kell a gyors- és személyvonatokat terelgetni. A vágányhálózat adottságainak köszönhetően több alternatíva közül is választhatunk, ha berendezés-, vagy pályahiba miatt esetleg feltorlódna a forgalom.

Bár teherforgalom a csomópontban nincs, előfordulhat, hogy  Selhurst Depot-ból/-ba szerelvényvonatok közlekednek. Ilyenkor arra figyeljünk, hogy Selhurst 1. vágányának bejárati jelzőjét félönműködő módban hagyva az automatikusan vágányútat állít a kijáratig, azon túl pedig beállítja a megcsúszási vágányútat is. A depóba tartó szerelvény Selhurst 1. vágányára érkezése után a bejárattól a vágányútat töröljük, a megcsúszási vágányút oldása után már szabadon állíthatunk tolatási vágányutat a depóig.


Bővebben: Croydon

Waterloo 2008-as menetrenddel

Fotó: Michael Walter/Troika

Waterloo 2008-as menetrend ami egy nyári vasárnapot dolgoz fel. A kitalált menetrendet "Thesignalbox" készítette.

Reggel 05:00, Waterloo irányító központ

A kezdésnél a négy-képernyős kezelőfelületen vonat nem tartózkodik. A Clapham Yard küldi az első szolgálati vonatot. A vonatot a Clapham North End (A) vágányára küldi az ARS (Automatic Routesetting System) vagyis az Autómatikus Vágányút Beállító Rendszer. A probléma az UMFQTR szakasszal van, az ugyanis mindig a (B) vágányról ad kijáratot a UMF szakaszra. Ezért a Clapham Yard ARS-ét kikapcsoltam. A legtöbb szolgálati (5xxx) vonat Waterloo főpályaudvarára távozik.

Bővebben: Waterloo 2008-as menetrenddel

Trent

A szimuláció lefedi a teljes Trent központi forgalomirányítót, amihez hozzákapcsolták a Kirkby Summit irányítóközpontot, és még néhány kisebb mechanikus központot is. Az eredmény egy 706 jelzőt és 1324 sínáramkört tartalmazó, a nehézsége miatt pedig jóformán csak több emberrel, hálózatban játszható szimulátor.

Változatos teher- és személyforgalommal szembesülünk, ha sikerült átlátnunk a területet. Az észak-déli tehervonatok Chesterfield és Derby között gurulnak, a Midlands--Immingham irányvonatok pedig Stenson és Newark között érintik a területet. A teherforgalmat a legkülönfélébb irányokból érkező totoni és ratcliffe-i vonatok teszik teljessé. Korábbi időszakot választva a shirebrooki szénvonatokkal és a különféle ipari létesítmények által generált rendszertelen teherforgalommal is számolnunk kell!


 

Bővebben: Trent

Tamogatóink:


 

Partnerek: