Új szimuláció a SimSig-től (Cathcart)

Cathcart, a simulation of part of the Glasgow Suburban network (Please note this is not a simulation of Glasgow Central), simulating the Cathcart Circle, and Neilston branch. The simulation reflects the OCS nature of the panel, but this option can be turned off and the simulation used in the traditional SimSig sense.

Product page here

Download via "Check for Updates"

Képek a galériában.

SimSig - Leamington / Salisbury / Shrewsbury

Kiadásra került három új központ a SimSig-től. A három központ károm különböző területen helyezkedik el. A központok már nem az ingyenesen használható kategóriába tartoznak.

A központok megvásárolhatók a SimSig Shop-ban.

joomplu:774

Két új központ készült el!

Ismét új központokról számolhatunk be a SimSig rajongóknak.

A West Hampstead a Midland Main Line-on része amely a St. Pancras és a déli Sharnbrook Summit között található (valamint északra Bedford). Majdnem az egész terület nagy sebességű vonal, a négy vágányon több lehetőségünk van a lassan közlekedő személyvonatokat irányítani. A maximális vágánysebesség  a lassúbb vonalon 110mph, míg a gyorsabb vonalon 125mph, nagy különbség nincs ugyan a két vonal között, mégis figyelni kell a szoros menetrend betartása végett. A West Hampstead központ ideális hálózati négy játékos módban, a valóságban is négy irányító foglal helyet a panelok előtt. A TORR nem működik ezen a vonalon, de a szimuláció készítői ezt a lehetőséget választhatóvá tették. A központban az 1987-2009 közötti vágányelrendezés közül választhatunk, jelenleg csak 2009-es menetrendet adnak hozzá, de készül az 1991-es. Amúgy a központhoz csatlakozhatunk a Leicester, NLL és a Victoria Eastern központokhoz. Sajnálatosan ezt a központ csak vásárlás után használhatjuk, ára £17.95 (6400 Ft), megvásárolhatjuk a simsig.co.uk shop-ban.

LUL's Victoria Line.

A SimSig ezúttal lemegy a föld alá. Az Észak-és Dél-Londont összekötő 13 mérföld hosszú Victoria vonal forgalmát irányíthatjuk az új központtal. A vonalon közlekedő szerelvények akár automata rendszerrel (ARS) is működhet, de ennek kikapcsolására is van lehetőség. A menetrendben 1324 vonatot kell közel 19 óra alatt elirányítani. A LUL's Victoria Line ingyenes és bárki letöltheti a simsig.co.uk oldalról regisztrálást követően.

SimSig V4 központok

Megérkezett a SimSig V4 változat központjai és az új System fájl! Kilenc központ frissített változatai tölthetők le a simsig.co.uk weboldalról - a korábban ingyenes szimulációk is! Az új System fájl letöltése és telepítése után fognak csak működni a V4-es központok.

Egy két érdekesség: kiegészítő kijelzők, kézi állítású váltók, irányváltó, token kulcs, TORR ki-be kapcsolás, engedélykérő lista, debug, állomásonkénti menterend lekérdezés, telefonos kérelem, blokkos kiegészítő, stb.  

A letölthető szimulációk: Kings Cross, Marylebone, Brighton, Lancing, Swindon / Didcot, Exeter, Westbury, Liverpool Street és a Fenchurch Street.

További információk az angol fórumon.


V. TEMOFESZT NEMZETKÖZI VASÚTMODELL FESZTIVÁL

2013. október 11. és 13. között ismét megrendezésre kerül a Nemzetközi Technikai Modellvasút Fesztivál, az V. TEMOFESZT a Magyar Vasúttörténeti Parkban, ahová korra és nemre való tekintet nélkül várjuk az érdeklődőket. Rossz idő esetén is érdemes kilátogatni, hiszen a kiállítás zárt helyen kerül megrendezésre, az Orient és West Csarnokokban.

3300 m2-en várják Önöket a különböző méretarányú terepasztalok, amelyek között olyanok is vannak, amelyeket eddig Magyarországon még sehol sem láthattak. A nemzetköziséget mutatja, hogy magyar kiállítókon kívül bolgár, cseh, lengyel, német, osztrák és szlovák kiállítók munkáit mutatjuk be a kiállításon. Ezeken kívül számos vitrinben lesznek közlekedéssel kapcsolatos relikviák kiállítva. 


A SimSig.hu csapata is jelen lesz a rendezvényen 4 számítógéppel, ahol bárki kipróbálhatja a SimSig összes szimulációját, a Signalsoft álltal készített szimulátor közül a Andernach, Bonn Hbf, Braunschweig Hbf, Gelsenkirchen Hbf, Hürth-Kalscheuren és Köln Hbf német központokat, valamint a Arnhem 1965, Hengelo és az Amsterdam CS holland központokat. (lesznek meglepetés központok)

A számítógépek hálózatba lesznek kapcsolva, tehát a SimSig és a Signalsoft központokat is lehet közösen irányítani a rendezvény alatt.

2013. OKTÓBER 11-12-13. 10:00-18:00

Bővebben: V. TEMOFESZT NEMZETKÖZI VASÚTMODELL FESZTIVÁL

Ismét új központokat adtak ki!

{jcomments on}

Két új központot adtak ki a SimSig készítői. Az egyik központ a Marylebone, a másik a Fenchurch Street. Mindkét központ London fejpályaudvarai közé tartozik.

A Marylebone szimuláció méretét tekintve igen nagy kiterjedésű és több mellékvonalat és elágazást is irányíthatunk hasonlóan a KX-hez, szerencsére a központ képes az automata útbeállításra is (ARS) így akár egyedül is szórakozhatunk vele. A fővonalon (West Coast Main Line) ahol a közlekedő vonatokat egészen Birmingham központ határáig (még nincs) felügyelhetjük, vagy akár az Aylesbury és Claydon Junction vonalon kezelhetjük a vágányutat, ezenkívül a dél felől az Oxford felől érkező vonatokat irányíthatjuk. Sajnálatosan a központot csak fizetős változatban tették elérhetővé ami 19.95 fontba kerül (7000ft). Megszállottaknak és hálózati játékosoknak ajánlott.

A Fenchurch Street szimuláció a SimSig történelem legelső központja, amit most újra programoztak, hogy megfelelően fusson a legújabb System Files v3.248-as változattal. A központ London keleti fejpályaudvarának egyikét szimulálja, valamint a hozzá becsatlakozó vonalak egy részét. Mivel ezt a központot is csak fizetős változatban lehet kipróbálni bővebb leírást későbbre ígérek. A történelmi központ kötelező darabnak kell lennie minden SimSig rajongónak, aminek az ára csupán 5 font (1755ft)!

Bővebben: http://www.simsig.co.uk

A fizetős Skót központok

Bizony a cím nem elírás. Az Skót központok végleges (javított) változatát mostantól pénzért árulják a program készítői. A fizetőssé tétel okairól nincs információnk. Eredetileg a Simsig 1997-es szimulációi ami a Network Rail-nek készültek szintén fizetősek voltak, amit utólag ingyenessé tettek.  

Négy központot vásárolhatunk meg:

  1. Central Scotland £15
  2. Cowlairs £10
  3. Edinburgh £20
  4. North East Scotland £15
  5. Mind a négy központ egyben £55

A négy központból Cowlairs kivételével korábban béta verzióként letölthető volt, és mivel a North East Scotlad időkorlátos és menetrend nélküliként került ki az Internetre ezért csak a Central Scotland és az Edinburgh volt játszható akár hálózatba kötve is. Amúgy a Cowlairs a Central Scotland része, így különálló központként sok értelmét nem látom, hacsak nem hálózati játéknál.

A központokat bárki letöltheti és feltelepítheti, ám használni csak akkor tudja, ha megvásárolja a simsig.co.uk shop-jában, ahol kódot kap a vásárló és azt beírja egy külön licenc modul programba amit nekünk kell feltelepíteni.

Azok a rajongók akik adományokat fizettek be a Central Scotland és az Edinburgh készítőinek azok ingyen licenc-et kapnak mind a négy központra! (érdemes adományozni, már ha van miből) 

Bővebben: A fizetős Skót központok

SimSig három új központot jelentetett meg

Llangollen (ejtsd: hlangohlen): a Llangollen-i múzeumvasút vonalat irányíthatjuk Walesben. Igazából nem nagy kihívás, ha jól emlékszem öt szolgalati helyet irányíthatunk benne. Kezdőknek vagy az esti sor melle ideális. A forgalom gőzmozdonyokkal és dízel-mechanikus motorkocsikkal bonyolódik (bar a vasútnak van pár nagylemeze is).

North Wales Coast: viszonylag nagy kiterjedésű hálózat, és sok "Absolute block" szakasz (kb. a magyar állomásközi, vonalblokkos rendszerre hasonlít, kötött menetiránnyal).

Carlisle: Anglia és Skocia határa a West Coast Main Line-on. Kétfelé üzemmódja van: '80-as évek és napjaink (a legfőbb különbség a tehervonati elkerülő megléte/hianya: 1984-ben egy balesetet követően nem állítottak helyre, hanem fokozatosan elbontottak) és kétfelé menetrendet is kapunk hozza, a korszaknak megfelelően. Én az 1979/1980-ast próbáltam ki. Sok-sok gépcsere és tolatási mozgás a jellemző rá.

Írta: Sünöcske

Forrás: http://forum.index.hu

Miért pont forgalomirányítás?

Teszik fel oly sokan ezt a kérdést, akik megtudják, hogy mivel is szeretem elütni az időt. Persze ennél durvább megjegyzések is tesznek az emberek, pl. Mi EZ sz@r? Mik ezek a csíkok? Ezért másokat fizetnek! Mi ebben a jó?

Azért, hogy válaszolni tudjak erre a kérdésre leírom hogyan jutottam el a vasúti forgalomirányító szimulátorokhoz.

A 70-es években családunk legfőbb közlekedési eszköze a vasút volt, munkába járáshoz, nyaraláskor, rokonokhoz és még az óvodába is vonattal jártam -tunk. Ebben a korszakba a kelebiai vonalon előfordultak a gőzös tehervonatok, a dízel személyvonatok, valamint ekkor zajlott a vonal villamosítása, is aminek következtében Leók és Szilik is megjelentek. Gyerekként emlékszem még a Kis- és Nagy-Buramai tehervonatokra. Ekkor tájt utaztunk le a Bolgár tengerpartra ami hosszú vonatozást jelentett, hálókocsiban alvással és persze az elengedhetetlen büfékocsival, ahol mindig megkaptam a füstös, száraz, olykor alufóliába beleolvadt csokimat, és Tarubimat. 


Első találkozó

Bővebben: Miért pont forgalomirányítás?

Tamogatóink:


 

Partnerek: