Hálózatban

 A SimSig egyik sajátossága, hogy hálózatban többen is tudunk játszani.
A hálózatban összekapcsolt szimulációk valós időben tudnak egymással chat-elni, így a forgalommal kapcsolatos információkat tudják közölni egymással.

Háromféle módon tudunk csatlakozni a programban:

1. ugyanabban a központba jelentkezünk be többen (server-client). A "Főnök" szerverként, a panelkezelők kliensként jelentkeznek be. A legtöbb szimulációt átlagosan 6 fől tudja tökéletesen működtetni a csúcsidőben.

2. különböző központok szerverként csatlakoznak a netre, és egymáshoz kapcsolódnak (chained), úgy hogy egy kiválasztott központhoz szinkronizálják (synchronise time) az időt. A láncolatban a vonatok a menetrendnek megfelelően áthaladnak egyik központból a másikba, persze a késéseknek megfelelően.

3. egyszerre lehet alkalmazni mind a kettőt is (server-client)+(chained). Így akár 20-30 játékos is csatalkozhat a neten (vagy offline) keresztül egymáshoz.


Ebben a menüben részletesen foglalkozunk majd mindegyik hálózati móddal, és persze a különböző kapcsolódás érdekességeivel, problémáival stb..... 


 

 

"Rádiókapcsolat" a SimSig-ben

Az elmúlt hetekben többször is összekapcsoltuk számítógépünket az interneten keresztül.

Általában a Trent központot irányítottuk. A SimSig-ben lehetőség van hogy üzenetet küldjünk a többi kezelőnek. A forgalmi helyzetek ezt meg is követelik, hiszen vonatok nagy sűrűséggel érkeznek. Aki létrehozza a szervert annak jut a "rendelkező" feladat is. Csak a rendelkező nézheti meg a tényleges vonatmozgásokat (F2) és csak Ő intézhet telefonhívást pl. Toton rendezővel. A nagy vonatszám miatt és persze a berendezés esetleges hibája miatti mozgásokat is csak a rendelkező végezheti (tolatási mozgások, jelző-meghaladás). Ezenkívül ha különleges vonatokat küldünk, a szomszédos kezelőnek azt is illik közölni. Előfordul, hogy a szomszédos terület határán végzünk tolatási mozgást, akkor ezt is meg kell beszélni, mert előfordul, hogy megkésett vonat érkezik, aminek elsőbbséget kell biztosítani. A találkozók alkalmával ezek a közlések rendszerint szóban hangzanak el, de a hálózaton eddig az F10-es gomb utáni gépeléssel történt. Esetünkben a Trent központ irányírása közben kevés időnk lett volna chat-re.

Régóta keresek egy olyan programot amivel könnyen és persze gyengébb net-kapcsolat esetén is beszélhetünk egymással. A Roger Wilco- nevű programot találtam. A Roger Wilco úgy működik mint egy pályarádió. Egy gomb lenyomásával lehet beszélni. A rendszer tud Duplex és Szimplex rádiót is emulálni....


Bővebben: "Rádiókapcsolat" a SimSig-ben

Hálózati jelentés 2009.09.27.

A vasárnapra (27-re) tervezett hálózati játékra nyolcan jelentkeztek. Sajnos a 09:00-ás kezdésre kiderült, hogy az notebookomhoz használt mobil-net nem alkalmas arra, hogy interneten keresztül kapcsolódjanak a géphez. Az msn-en keresztül Dér Sándorral, Fszt.úr és IPG-vel közösen próbáltunk életet lehelni valamelyik számítógépbe, de sajnos sem a sajátomhoz sem pedig más géphez nem lehetett csatlakozni. Ekkor írtam, hogy elmarad a hálózati nap. Dér Sándor ajánlotta a Hamachi nevű programocskát. Egy gyors telepítést követően hamar létrehoztuk a kapcsolatot.

A Trentet indítottuk el, IPG vállalta az alsó szekciót Trentig, Dér Sándor (sanya) Trentet, én és Barcsi Peti (közben ellátogatott hozzám) a felső részt vállaltuk. 00:00-tól kezdtük a szimulációt. A hajnali órákban kevés vonat érkezett, ez az időszak jó volt arra, hogy chat formájában bemutassuk IPG-vel közösen a Trent irányítását. A reggeli órákban kezdődött a sűrűbb személyforgalom. Mi Fszt.úrral felváltva kezeltük főleg Nottigham állomást, ahová érkezett a legtöbb vonat, előfordult, hogy csak többszöri tolatással tudtuk a megfelelő vágányra beengedni egy-két vonatot. 18:00 körül csatlakozott a hálózati játékhoz Hegedűs Ákos (HEAK) aki teljesen kezdő létére elkezelte Kirkby Summit munkaállomást.

 

Este hétkor fejeztük be a hálózati szimulációt. Sajnálom, hogy a rendes IP-címes kapcsolat nem jött létre, legközelebb az otthoni gépemről készítek szervert, mert arról minden működik. A Hamachi programot pedig ajánlom mindenkinek. Azért is, mert ha bejelentkezünk a (hamachi alatt) "Simsig" hálózatba, akkor ott lehetne megnézni ki akar hálózati játékot a Simsiggel, ezenkívül a routert megkerülve így a legegyszerűbb a hálózat létrehozása. Persze a kapcsolattartásra MSN is jó (ID:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.).

Sajnos nekem sem megy minden héten, hogy egész-napos hálózati kapcsolatot hozzak létre, ezért a Simsig.hu/forum oldalon a Hálózati kapcsolódások topikban lehet jelentkezni, hogy ki mikor és meddig ér rá. Ezenkívül figyeljétek az msn-t is mert az is lehet, hogy ráérek egy két órát hálózatban játszani. 


SimSig.hu hálózati forgalomirányítás

A szeptember 27. vasárnap 9:00-tól este 19:00-ig hálózati szimulációra várunk minden SimSig játékost.

Havi rendszerességgel egy teljes napot szentelünk a hálózati forgalomirányításnak. Interneten keresztül lehet majd csatlakozni egy megadott IP címhez, client-ként. Az IP címet vagy msn-en vagy e-mail címen közöljük veletek vasárnap reggel 08:00-tól. A játékosok egész nap bármely időpontban csatlakozhatnak, illetve távozhatnak a hálózati irányításhoz.

Jelezzétek felénk a csatlakozási szándékot, hogy aszerint válasszuk ki megfelelő központot.
Bátran jelentkezzetek még akkor is, ha nem vagytok profik, segíteni fogunk, és persze nem a legforgalmasabb részt kapjátok először.

A csatlakozásról készítettünk egy cikket, érdemes elolvasni.

Reggel elküldöm az IP címet és hogy melyik irányító központtal kell csatlakozni client módban. Ha 6 főnél többen lennénk akkor vagy egy komolyabb központot indítunk, vagy két szomszédos központot osztunk el.

Kezdőket is várunk.

A jelentkezőket a info kukac simsig.hu címre, a fórumra, vagy az msn-re (info kukac simsig.hu) lehet.


Server-Client

Ugyanabba a központba csatlakozás: 

Hálózati játékban első lépésként a host-ot (SERVER) vagyis a "főnököt" kell megbeszélni. A feladata nem egyszerű, neki kell a rendkívüli utasításokat kiadnia, jelzőmeghaladás, irányváltoztatás, stb.
Azonkívül a menetrendbe csak ő írhat, a pause is az ő kezében van.

A server dolga csak annyi, hogy közzéteszi az Internetes IP címét.

(saját internetes IP címünket megnézhetjük itt)

Csatlakozás menete:

 
  1. Betöltjük az irányító központot (egyforma legyen a szerverrel, és a verziószámra is figyeljünk)
  2. Network Play
  3.  A Your initials-ba írd be a beceneved (négy karakter),  ez jelenik meg a képernyőn majd.
  4. Client (felső fül)
  5. A kapott IP címet írd be, és a portot válaszd ki
  6. Megnyomjuk a Connect gombot.
  7. A server kap egy üzenetet amit engedélyez. Ha létrejön a kapcsolat akkor az megjelenik az message ablakban a Connected to IP cím és a port.
  8. Az adatok frissítéséhez idő kell, ha megtörténik akkor kiírja: ...update from server complete
  9. Nyomjuk meg az F10-es billentyűt, pipáljuk ki a Client -es sort (legfelső) és írjunk egy üzenetet: pl. (Sziasztok Snail Sims vagyok és közepes kezelő)
  10. Megegyezés szerint felosztjuk a területet.
  11. A scroll-os változatoknál van mód a munkaállomás megjelölésére.
    Multiplayer - Workstation Control, itt kijelöljük a kezelendő terület nevét és Take control. Persze ha nem jót választottunk akkor a Cease control-ra kattintunk.

Amire figyeljünk:

  • mindig jelentkezzünk be, "Sziasztok Snail Sims vagyok, közepes kezelő", nem szégyen ha valaki kezdőként jelentkezik be, hiszen mindenki a tudásának megfelelő területet kap.
  • az üzenetet címezd meg ha célirányos a mondandód: pl. "IPG mi áll a 4. vágányon?"
  • mindig válaszolj a közlésekre is: pl. "nem tudok fogadni az UP Fast vágányon semmit", akkor válaszolj neki, hogy pl. "akkor küldöm a UP Slow-on" vagy annyit hogy "ok".
  • csak a ránk bízott területet irányítsuk, ne nyúlkáljunk bele más munkájába, nem tudhatjuk miért nem kezeli esetleg az a jelzőt a szomszédunk. 
  • küldjünk üzenete ha bármi problémánk van akár a Server-nek akár a szomszédunknak
  • törekedjünk arra, hogy a menetrendben leírtak alapján küldjük a vonatot a másik területnek, pl. ha egy tehervonat egy mellékvágányon áll és az indulási csak 30perc múlva lenne, kérdezzük meg a szomszédos területet, vagy a szervert (fő-rendelkezőt), hogy tudják-e fogadni előbb.
  • bármilyen incidensről kapsz üzenetet azt közöld a szerverrel, mert a területi hibákat és incidenseket csak a területi kezelő kapja meg.
  • ha nem ismered a területed sajátosságait, (pl. 3perces zöld) akkor kérdezz, nem szégyen
  • ha nem találsz egy vonatot (vonatszámot) akkor kérdezd meg a szervert, mert a szerver tud F2 gombot nyomni és beazonosítja neked a vonatot, de csak a szerver tudja megfordításra parancsot kiadni.
  • meghibásodás esetén előfordul, hogy jelző-meghaladásra kell utasítani a gépészt, kérjük meg a szervert
  • ha elfáradtál vagy dolgod akad, akkor add át a területed másnak pl."ebédelni mentem 30perc"
  • nem kötelező a területvállalás, nézőként is csatlakozhatsz, (menetközben változhat)
  • ha végleg meguntad, vagy dolgod van, akkor köszönj el, hacsak kilépsz azt nemszándékos vonalbontásnak vesszük és visszavárunk
  • ha ledob a szerver próbáld újra, és ha nem enged be, küld üzenetet pl. e-mail, msn.
Jó szórakozást!

Tamogatóink:


 

Partnerek: