Rendezvények
SimSigesek a VonatMagazin Klubnapján
- Részletek
- Kategória: Rendezvények
- Készült: 2011. február 13. vasárnap, 09:00
- Írta: Snail Sims
A 2010-es év december elején megtartott első klubnap sikerén felbuzdulva ismét találkozót szervezett a VonatMagazin csapata. Az összejövetelt 2011. február 6-ára időzítették a szervezők. A múltkorival ellentétben most nem volt ingyenes a rendezvény. Belépődíjként 300 Ft-ot kértek a látogatóktól, de természetesen ez senkinek sem okozott gondot, sőt volt olyan látogató is, aki csak egy fél órára érkezett, de ő is kifizette a fenti összeget. |
A találkozó 10 és 16 óra között volt meghirdetve, a Simsiges delegáció nagyrésze fél 11-kor érkezett a helyszínre. A decemberi klubnappal ellentétben, most nagyobb létszámban voltunk jelen. Tiszteletét tette vasárnap a Simsiges csapatból, Baracsi Péter (Fszt.Úr), Novográdecz Krisztián (Krissz), Darázsi István (IPG), Ughy Barna (BUG), Dér Sándor (D.Sanyi), és jómagam, Hegedűs Ákos (HEAK).
A játék kezdéséhez gyorsan összekapcsoltuk a gépeket a switch-el és indulhatott is volna az irányítás… Kezdeti nehézségeink adódtak, mert nem voltak azonosak a verziószámok az egyes központoknál. A csapatot 2 részre osztottuk, az egyik fele a Cambridge-t, a másik fele pedig a King’s Cross-t irányította. A szimulációt reggel 6 órai kezdéssel indítottuk, 1985-ös menetrend alapján.
Az egyik és egyben a nagyobb központot (KX) főrendelkezője Krissz volt, hozzá csatlakozott
Fszt. Úr, valamint IPG segédkezett. A vonatok egy darabig menetrendszerűen közlekedtek ezen a területen, de aztán jöttek a gondok. Krissz területén lezárásra került egy alagúti vágány, valamint volt váltóhiba és hamisfoglaltság (TCF) is. Ebből kifolyólag néha térköz távolságban várakoztak a fejpályaudvar felé és onnan közlekedő szerelvények. A helyzet kézbentartásáért mindent megtett a főrendelkező és a beosztottak is segítették a késések csökkentését. A KX-et irányítók szimulációban elért eredményük, körülbelül 52-55 %-ra tehető.
A másik központ a Cambridge volt, melynek irányításáért felelt a főrendelkező, Ughy Barna (BUG), valamint jómagam, Hegedűs Ákos (HEAK). Barna irányította az 1-egyes illetve a 2-es képernyőt, azaz Cambridge állomás irányítása is az ő feladata volt. Én vittem a 3, 4, 5, 6-os képernyőt, azaz Ely állomást, és a Peterborough felé menő részt. A vonatok száma a reggeli forgalomhoz képest elég minimális volt. Voltak személy, teher és gyorsvonataink is. A szimuláció kezdetét követően belépett a területünkre egy vonat, ami 138 perc késéssel közlekedett. Ely állomáson és környékén a reggeli órákban a vonatok 60-70 %-ához rendőrt kértek, így 20-30 perc késéssel haladtak csak tovább a szerelvények. A Cambridge-i központ területén is akadtak hibák, volt TCF-ünk, váltóhibánk nekünk is, de a forgalmat nem hátráltatták nagymértékben.
A tapasztalataink azt mutatják, hogy hatással van a rendezvény a Simsig tagok gyarapítására is. A rendezvényen volt érdeklődő Barnánál (BUG), Istvánnál (IPG), valamint nálam (HEAK) is. Barna segédletével egy idősebb úr körülbelül 1 órán keresztül irányította az 1,2-es képernyő forgalmát. Nekem is volt 2 jelentkezőm, az egyik már az előző találkozón is segített az irányításban, a másik újoncként nézett bele a Simsig világába.
Érdemes megemlíteni, hogy nem csak a Simsiget lehetett kipróbálni, hanem a Stellwerk-be valamint a Post T Arnheim-be is betekinthettek a látogatók. A fenti szimulátorokat leginkább Darázsi István (IPG) mutatta be az érdeklődőknek. Ő sem panaszkodhatot mert akadt pár látogató.
Az idő gyorsan telt, mindenki kivette a részét a forgalomirányításból. A társaságunk ismételten jól érezte magát, és mindenkit jó érzéssel töltött el, hogy volt pár érdeklődő is.
A találkozón kipróbálhattuk az OpenBve-t, a japán metrót, a 3 monitoros vezetést, a budapesti metrót, az MSTS programot. Személyesen találkozhattunk az Alföld 5 készítőjével, Rőfi Ákossal.