Hírek

Sheffieldben is van új a Nap alatt!

  Trenttel egyidőben a SimSig fejlesztőgárdája egy megújult Sheffield szimulátort is kiadott, melyben egyébként a kezelhető terület mérete is bővült.

Akik játszottak már a Sheffield korábbi "hivatalos" béta verziójával, tapasztalhatták, hogy bizony néha a Manchester felől érkező, 45-50 mf/órával döcögő tehervonatok jól "megfogják" maguk mögött a személyvonatokat, néhány perces késést okozva ezzel nekik. Ellenkező irányban viszont nem nagyon kellett foglalkozni ilyesmikkel, mivel a következő megállóhely, Grindleford már nem hozzánk tartozott, az a pár mérföldes szüttyögés a teher mögé beszorult személyvonattal nem vonta annyira a százalékokat...

A legfrissebb verzió többek között ezen is változtat. A Dore-i deltavágány nyugati ágát egészen Chinley-ig, Manchester egyik elővárosáig (kb. mint Budapest esetében Gyömrő) a mi irányításunk alá veti, így ösztönözve minket arra, hogy kihasználjuk a Heeley-i megelőzővágányt.

Új tulajdonságként megjelent ebben a szimulációban is (Trenthez hasonlóan) a "T.O.R.R.", illetve annak hiánya. Ez (Train Operated Route Release) magyarra fordítva az önműködő vágányútoldást jelenti. Angliában ugyanis az NX típusú paneleken nem feltétlenül oldódik automatikusan a vágányút (aki mélyebbre ásta magát a biztosítóberendezési témában: Magyarországon ugyanígy kézzel kell oldani a vágányutat többek között a Siemens & Halske valamint a VES rendszerű berendezéseknél), azt a forgalmistának kell törölnie azáltal, hogy a kezdőgombot felfelé meghúzza. Mivel ez elég szokatlan a SimSig eddigi kiadványaihoz képest, ezért a játék megkezdésekor a "TORR" feliratú jelölőnégyzetet kipipálva mentesíthetjük magunkat a jobb gomb túlzott használatától (jobb kattintással oldjuk ugyanis a vonat által már bejárt vágányutat abban az esetben, ha ezt a jelölőnégyzetet üresen hagyjuk).

További újdonság még a Ground Frame-ek. Ezek helyi, helyszíni állítóberendezések, általában egy-egy nyíltvonali váltót vagy vágánykapcsolatot lehet velük vezérelni. A GF-ekhez tartozó váltók nincsenek villamosan bekötve a biztosítóberendezésbe, gyakorlatilag végállásellenőrzésük sincs. Ha a váltókat állítani (igen, az utazószemélyzet állítja ezeket a berendezéseket) akarjuk, bal gombbal a GF melletti piros karikára kattintva kiadhatjuk a hozzájárulásunkat a váltók állításához. Ekkor megszűnik a berendezés mechanikai reteszelése, a váltó(k) állítható(k). A hozzájárulásunkat egészen addig nem tudjuk visszavonni, míg a tolatócsapat a berendezést nem állítja vissza alapállásba (erről egyébként nem kapunk tájékoztatást, tehát próbálkozni kell).

(Pap Dávid István (Sünöcske))


 


 

 

 

Tamogatóink:


 

Partnerek: