HELP (segítség)
Feliratok, színek, üzenetek
- Részletek
- Kategória: HELP (segítség)
- Készült: 2009. február 03. kedd, 14:02
A SimSig képernyő a Network Rail IECC-ben használatos eredeti kijelző reprodukciója. Hazánkban gyakran használnak olyan "segédeszközöket" amit nem a berendezés része, ilyen például a söröskupak, vagy a golyóstoll vége, amit a kezelő a gombokra helyeznek azért, nehogy rutinból foglalt vagy lezárt vágányra állítsanak vágányutat. |
|
A III. Hungary SimSig találkozón Sünöcske mutatta meg nekünk, hogy kell átszínezni a vonatszámot (Interpose). Ez a funkció valószínűleg véletlenül alakult ki, az angol programfejlesztők nem számoltak azzal, hogy elvetemült külföldiek ékezetes betűket is szeretnének a vonatszámokban látni. A különböző karakterek más és más jelentéssel bírnak. Mivel a kisbetűt a program automatikusan átalakítja nagybetűvé ezért, csak bizonyos karakterekkel működnek. Ha a gépünk karakterkészletében megkeressük a SIMSIG fontot akkor onnan beilleszthetünk olyan karaktereket is, amit a billentyűvel nem tudnánk bevinni. Tekintve, hogy a "berth"-ekbe a vonatszámok helyére bevitt üzeneteket az első arra közlekedő vonat száma felülírja, csak olyan helyen használhatjuk azokat, ahol vonat nem közlekedik, mint pl. lezárt, vagy mellékvágányokon. Így pl. nyugodtan megjelölhetjük a King's Cross központnál a Gordon Hill 4. vágányát, ez a programban még szerepel, de a valóságban már felszámolták; vagy Exeter központban az Alphington RD és a City Basin kitérőket, amik valószínűleg járhatatlan csonka vágányok napjainkban. A vonatszámok miatt csak négy karaktert lehet megjeleníteni, amibe beletartoznak a szín karakterek is. A berth-ekben tárolt üzenetek előnye, hogy hálózatos játék esetén azokat az összes résztvevő látja. | |
"é" piros háttér: | |
"í" kék háttér: | |
"Ő" piros szöveg: | |
"Ú" lila szöveg: | |
"Ö" sárga szöveg: | |
"Ü" rózsaszín szöveg: | |
"Ó" szürke szöveg: | |
"É" soremelés, soremelés +szöveg: | |
Különleges karakter: | |
Különleges karakter, színezve: | |
A SimSig szimulációk között a Sheffield központban a VW2-es képernyőjén találhatunk egy SCRATCHPAD ("Firkapad") kijelzőt. A kijelzőre tetszőlegesen írhatunk Interprose-ként (jobb egérgomb a kijelzőre, vagy "i" bill.). Erre azért van szükség, mert az állomáson olyan tároló és tolató vágányokat találhatunk ami nem jelzi ki a vonatszámokat. A csúcsidőben annyi vonat lehet az állomáson, hogy nem győznénk észben tartani, így csak beírjuk a vonatszámot a kijelzőre és ha rákattintunk a számra, akkor kiadja a vonat menetrendjét. Persze a firkapadot teljes egészében nekünk kell kézben tartanunk. A kijelzőelemeknek nincs kapcsolatuk a vágányokkal, így a kezelő feladata saját magával (és hálózatos játék esetén a többiekkel) megegyezni, hogy melyik elemen mit tárol. A feljegyzéseket ugyancsak nekünk kell átírnunk, törölnünk, ha a vonat kihalad az állomásról, vagy megváltozik a száma. Természetesen a berth-ekhez hasonlóan a firkapadra egyéb emlékeztető információkat is beírhatunk magunknak. A legújabb Sheffield 2.995-ös változatból sajnos ezt a SCRATCHPAD-ot kihagyták, helyette használhatunk "Sticky Note", ami nem helyettesítheti a firkapadot. |
Szöveg és képmentések: Snail Sims, (a képmentéseket a SimSig központokról készítettem) |