Rendezvények
III. Magyar SimSig találkozó
- Részletek
- Kategória: Rendezvények
- Készült: 2009. február 02. hétfő, 16:03
- Írta: Snail Sims
2009.02.01. Vasárnap 08:00-19:00 Helyszín: Budapest A találkozót nem hirdettük meg a nagyközönségnek, mivel a hálózati szimuláción kívül a SimSig.hu csapat tagjainak megbeszélését terveztük. A reggel 8 órás kezdés ellenére este 7-ig tartott. A SimSig.hu fórumán közzétett 11 órás találkozóra hatan jelentkeztek. Egy kivételével mindenki eljött. Részvevők: |
Hálózati kapcsolat: Egy négygépes hálózatot hoztunk létre, amin megpróbáltunk egy King's Cross beta verziójához Peterborough központtal kapcsolódni. Sajnos ismeretlen okból ez nem sikerült, így maradt a régi KX megosztása. A szimulációt felosztása: Server: VW1 VW2 (Snail, Sünöcse), Client: VW3 VW4 (IPG), VW5 (Mk45), VW6 (Nazareth). A központot 00:00 és 08:25 között kezeltük, és csak a megbeszélése idejére és egy technikai szünet idejére állítottuk meg. A menetrendet IPG állította össze ami egy 1693 vonatból áll. A nehezítés végett a hibákat kicsit megpiszkáltuk és maximum 6 hibára állítottuk, aminek köszönhetően nem volt unalmas a szimuláció, de a folyamatos késések és kerülőutak miatt a teljesítményünk 46%-ra zuhant ami nem mondható túl jónak. A munka-állomások közötti kommunikáció szóban történt. |
|
A III. Magyar találkozó érdekessége közé tartozik, hogy az első találkozó (ami 2000-ben volt) egyik résztvevője (Pap Dávid István) csatlakozott a Simsig.hu csapatához, aki talán hazánk egyik első SimSig kezelője. Valamint Dénes Gábor (Mk45-2001) aki II. találkozón ismerkedett meg a SimSig-gel először és mostanra profiként irányította a központi pályaudvart. A 00:00-s kezdés miatt a nagyobb forgalom még nem kezdődött el a KX-en, de mindig akadt olyan szituáció ami minden kezelőt lekötött ideig-óráig. Talán a VW6-os képernyőn volt egy olyan szerelvény aminek a végsebessége 4mph volt, ami minden képernyőn fennakadást okozott, hiszen 01:10-től 07:15-ig tartott a menetideje (+késés). A szerelvényt közben elneveztük Krampácsnak, aláverőgép, pályafenntartónak, vágánycsere gépnek és talpfazúzónak is. |
|
Talán a VW5-ös képernyőt lehetne megemlíteni, itt a magas hiba-előfordulásnak köszönhetően ritka volt, hogy ne lenne váltóhiba illetve hamis foglaltság, de egy két vágány kivételével mindig találtunk megoldást a vonatok fogadására és menesztésére még, ha nem is a menetrendnek megfelelő vágányra érkeztek a szerelvények. A hálózat folyamatos és hibamentes volt mindvégig. A hálózathoz Interneten keresztül is lehetett volna csatlakozni, az IP címet a www.simsig.hu oldalon közzétettük, de sajnos nem jelentkezett senki. |
Megbeszélés:
A mindenki elmesélte életútját és azt hogyan került kapcsolatba a SimSig programmal. A legfontosabb témánk egyike, hogy a továbbiakban milyen céllal folytassuk a működést. Megállapodtunk abban is, hogy a saját találkozókon kívül még milyen rendezvényeken és eseményeken akarunk megjelenni.
Megállapodásaink:
-A SimSig.hu működése nonprofit, és a weblapon pénzért nem reklámozunk.
-Vasúti -klubok -egyesületek -szakkörök -társaságok kapcsolatfelvételének kidolgozása.
-A hazai vasúti forgalomirányítás népszerűsítése.
-SimSig segédlet készítése, fordítások folytatása.
-SimSig menetrend szerkesztésének kidolgozása, tervezése.
-Angol kapcsolat kiépítése, a program teszthez való csatlakozás lehetőségei.
-Rajongók és segítők toborzásának lehetőségei.
-Távalti tervek (álmok) megvalósításának esélyei.
Köszönöm mindenkinek a részvételt és remélhetőleg egyre többen leszünk a következő találkozókon. A kezdőknek pedig azt üzenem, hogy bátran jelentkezzenek és írjanak, mert a „jó forgalmista a nyugdíjig tanul”!
Letölthető a négyes-hálózati szimuláció mentése: innen
A szimulációrol készült képmentések a galériában.