A GYERMEKVASÚT NAPJA

2009. április 11-én szombaton rendezik A Gyermekvasút napját.

A Gyermekvasút napja hagyományosan a Kárpát-medencei Kisvasutak Napjai című rendezvénysorozat évadnyitó eseménye. A résztvevő kisvasutak minden évben egy-egy napon lehetőséget kapnak, hogy rájuk jellemző, sajátos rendezvénnyel bemutatkozzanak a nagyközönség előtt.

A Gyermekvasút ez alkalommal is különvonatozásra hívja az érdeklődőket Széchenyi-hegytől Hűvösvölgyig. Az utazást egy, a környék valamelyik kedvelt látványosságához tett erdei sétával színesítik. (további információ)


A SimSig csapata holnap reggel 8 órától a Széchenyi-hegy állomás váróteremben, több számítógépből álló hálózattal várunk minden érdeklődőt, és forgalmista rajongót. Bárki kipróbálhatja a SimSig valamelyik irányító-központját, valamint megismerheti a SimSig forgalomirányító kezelését, működését.


A "várótermi" hálózathoz csatlakozhattok az interneten keresztül.

A server IP címe: 89.223.142.81. Lehetőség van Sheffield legfrissebb változatához client módban, vagy a Trent server-el.

Várunk mindenkit!
(
minden kérdésre válaszolunk).

Legyél Te is forgalomirányító!

Nosztalgia motorvonat Széchenyi-hegy állomáson

A váróteremen felállított hálózat

 

10. SimSig találkozó Yorkban

Az elmúlt hónapokra a feszült várakozás volt jellemző a SimSig háza táján, mindenki a lassan, de biztosan készülő Trent központra fente fogát. Mint arról már beszámoltunk, a megjelenés meg is történt, ezzel párhuzamosan Sheffield is kapott egy kis frissítést, így e két progi össze is kapcsolható.

Mindeközben lázasan készültek a március 14-i, hagyományosan Yorkban megrendezett 10. SimSig találkozóra. Itt mutatta be az egyik fejlesztő, Clive D. W. Feather (az ő nevéhez köthető Royston, Cambridge és az eddigi legkisebb központ, a londoni metró Waterloo & City központja is, azaz a Drain) két legújabb "termékét":
London Euston és Wembley Suburban központokat.
 

Bővebben: 10. SimSig találkozó Yorkban

Sheffieldben is van új a Nap alatt!

  Trenttel egyidőben a SimSig fejlesztőgárdája egy megújult Sheffield szimulátort is kiadott, melyben egyébként a kezelhető terület mérete is bővült.

Akik játszottak már a Sheffield korábbi "hivatalos" béta verziójával, tapasztalhatták, hogy bizony néha a Manchester felől érkező, 45-50 mf/órával döcögő tehervonatok jól "megfogják" maguk mögött a személyvonatokat, néhány perces késést okozva ezzel nekik. Ellenkező irányban viszont nem nagyon kellett foglalkozni ilyesmikkel, mivel a következő megállóhely, Grindleford már nem hozzánk tartozott, az a pár mérföldes szüttyögés a teher mögé beszorult személyvonattal nem vonta annyira a százalékokat...

Bővebben: Sheffieldben is van új a Nap alatt!

Megjelent a Trent központ

Fontos mérföldkőhöz érkezett a SimSig, az angol fejlesztésű vasúti forgalomirányító szoftver. Az igényes és aprólékos munkájáról ismert angol csapat mintegy 102 hétig tartó fejlesztőmunka után kiadta a mindezidáig leg-leg szimulációját, a Trent irányítóközpontot. Ha már lúd, kegyen kövér: a szimuláció lefedi a teljes Trent központi forgalomirányítót, amihez hozzákapcsolták a Kirkby Summit irányítóközpontot, és még néhány kisebb mechanikus központot is. Az eredmény egy 706 jelzőt és 1324 sínáramkört tartalmazó, a nehézsége miatt pedig jóformán csak több emberrel, hálózatban játszható szimulátor.

Változatos teher- és személyforgalommal szembesülünk, ha sikerült átlátnunk a területet. Az észak-déli tehervonatok Chesterfield és Derby között gurulnak, a Midlands--Immingham irányvonatok pedig Stenson és Newark között érintik a területet. A teherforgalmat a legkülönfélébb irányokból érkező totoni és ratcliffe-i vonatok teszik teljessé.  Korábbi időszakot választva a shirebrooki szénvonatokkal és a különféle ipari létesítmények által generált rendszertelen teherforgalommal is számolnunk kell!
 
 

Bővebben: Megjelent a Trent központ

Wikipédián a SimSig

Elkészült a Wikipédia/simsig leírás. A Wikipédia szabad enciklopédiába összegyűjtöttük a Simsig-ről eddig megszerzett ismeretanyagunkat és Nazareth tárgyilagos fogalmazásának köszönhetően sikerült elfogadtattni a rendszer üzemeltetőivel. A szócikket folyamatosn bővíteni fogjuk és remélhetőleg további írásokat is közzétehetünk az oldalon. 

Ha úgy gondoljátok, hogy változtassunk a leíráson, akkor írjátok meg a fórumra.

Létezik még az angol wikipédián: en.wikipedia.org/wiki/Simsig

és a holland wikipédián is leírás: nl.wikipedia.org/wiki/Simsig

Az angol Wikipedián a szimulátor bemutatásán kívül találhatunk még a programmal kapcsolatos információkat is (References). A linkek között a simsig.hu oldala is helyet kapott.


 

Vasúti forgalomirányítás.lap.hu


Elkészült a Vasúti forgalomirányítás.lap.hu.

A vasúti forgalomirányítás talán az egyik legfontosabb része a vasúti közlekedésnek. Feladata a biztonságos és pontos vasúti közlekedés lebonyolítása. A technika rohamos fejlődésével szinte lehetetlen lépést tartani. A link gyűjtemény segít eligazodni a világ összes országának megannyi vasúttársaságának forgalomirányítás rendszerei és technikái között.


Remélem mindenki megtalálja a számára érdekes oldalt, egyenlőre a német és angol nyelvterületről tudtam összegyűjteni a fontosabb linkeket. A link gyűjteményt folyamatosan bővítem.
Ha valakinek van olyan link ajánlata ami kibővítené a meglévőket, akkor küldje el nekem.

Köszönettel:

Murai László (Snail Sims)

SimSig.hu ÚJ Fóruma

 

Elkészült a SimSig.hu Fóruma.

Az Invision Power Boardnak köszönhetően sikerült Nazareth segítségével beüzemelni a 2.0-as verziószámú fórumot. A grafikával nem foglalkoztam sokat, csak a színeket változtattam meg
A menüképeken kívül a felhasználófelület teljesen magyar nyelvű.

Kezdetnek csak négy alfórumot  nyitottunk, a téma és fórumozok számának növekedésével további alfórumot fogunk létrehozni.

Az írásához regisztrálni kell a fórum oldalán (fent, középen), sajnos a SimSig.hu oldalon regisztráltaknak is újra kell regisztrálni , mivel a Joomla és az IPB között nincs ingyenes bridge.

A fórum szabályzatát figyelmesen olvassátok el.

Webcím: www.simsig.hu/forum

Köszönnettel:

SimSig.hu csapata

 


1 hónapos a simsig.hu


 Eltelt egy hónap a simsig.hu életében, átléptük az 50.000-es lapletöltést, különböző országokból érdeklődtek a weblap iránt.

A látogatásokat elsősorban a "rossz" kezdésnek köszönhetjük, elkövettem azt a hibát, hogy az eredeti www.simsig.co.uk oldalról használtam fel angol szöveget, illetve olyan képeket ábrákat közöltem amire engedélyt nem kértem. A hibát Nazareth angoljának köszönhetően kijavítotottuk.
Végül Geoff Mayo a www.simsig.co.uk frontembere engedélyezte az oldal működését. 

Megköszönjük a www.vonatmagazin.hu szerkesztőjének IST-nek a nagyszerű leírásokat és beszámolókat. 

Továbbá az Index/Vasútforgalmi szimulátorok topikja is nagy segítségünkre volt, hogy ennyien eltaláltak a simsig.hu oldalra.

Néhány statisztika:

-Országok általi használat

-Októberi napi statisztika

Exeterhez új menetrend

Exeter-13653.zip

Robert Neuhoff (Németország) készített egy kitalált menetrendet az új Exeter scrollos változatához.

A menetrend a nehéz kategóriába sorolható, 525 menetrendet tartalmaz 04:22-től 00:18-ig. Robert szerint hálózatban két felhasználó képes kezelni a központot.

Bővebben: Exeterhez új menetrend

Beta (KX, Cam & Pborough)

A King's Cross és Peterborough kisebb változáson estek át.

A Cambridge-nek van két jelentős változása: -Shepreth Branch Junctiont VW1 és VW2 a képernyőkön is látható; -Cambridge (Peterborough-i csatlakozásnál) egy új képernyőn keresztül (VW6-os) egy mellélvonal kezelése.
Ez a képernyő egy leegyszerűsített nézet és különféle korlátozásai vannak.

 

Bővebben: Beta (KX, Cam & Pborough)

Tamogatóink:


 

Partnerek: