PC-Rail Simulations

Cheltenham 1961

Új kiegészítő jelent meg a PC-Rail fejlesztőitől. A szimuláció Cheltenham város 1950-es vágányhálózatára épül. Többek között a területen megtalálhatjuk a St James végállomást, Malvern Road állomást, Lansdown megállóhelyet és Landsdown elágazást. Cheltenham vágányhálózatát a Midland fővonal határozza meg, amin a Birminghamből (New Street) érkező vonatok Gloucester (Eastgate) felé közlekednek. A Great Western Railway nyugatra tartó vonatai Birmingham felől ( Snow Hill csatlakozási pontnál) Malvern Road állomást érintve közlekednek Bristol felé. Dél-Cheltenhamnél találhatjuk meg a Midland & South Western Junction Railway által üzemeltetett vasútvonalat, ami Swindon városon keresztül Andover elágazásnál csatlakozott a Southernhez.

A területhez tartozó menetrend az 1961-es nyári British Rail személyforgalom menetrendjére épül. A dízel motorvonatok (Multiple Units) inkább a helyi személyforgalomban fordulnak elő, a legtöbb vonat ebben az időben viszont gőzvontatású volt.
Cheltenham területe kicsinek mondható a PC-Rail szimulációk közül. A terület felső részén találhatjuk a Midland fővonalat. Birmingham felől két csatlakozási ponton érkezhetnek a vonatok:

1. New Street, ahol a fővonal érkező (Dn LMR Main) és távozó (Up LMR Main) vágányán kívül egy tehervágányt is találhatunk (Up LMR Goods).
2. Snow Hill, ahol a Birmingham felől érkező vonatok Malvern Road állomást érintve közlekednek tovább.

A képernyő bal oldalán is találunk két csatlakozási pontot:

1. Felül Gloucester felé négy vágány
2. Alatta Swindon felé két vágány található

joomplu:626

Ami a játékot igazán élvezetessé teheti, az St James végállomás vágányhálózata és az 1960-as évek forgalmának köszönhető vonatsűrűség. A St James fejpályaudvar négy peronos vágányból és számtalan tároló és tolató vágányból áll. A körüljárás, a mozdonycsere, valamint a tolatási mozgások teszik színessé a forgalomirányító (forgalmi szolgálattevő) mindennapját. A St James pályaudvar alatt találhatjuk még a teherpályaudvar (raktárak, St.J Whse), és a rendezőt (St.J Yard). A tehervonatok tolatását a két pályaudvar között egy kihúzóvágány segíti (St.J Spur). Malvern Road állomáson két peronos átmenő vágány (1.v, 3.v) található, ezenkívül Birmingham felé egy csonka-vágány (4.v). Itt található még a vontatási telep (Loco) és a vagontároló vágányhálózat két bejárata (Dn Siding), valamint a 8. vágány a teherforgalomnak fenntartott megkerülővágány (Goods loop).

A demó verzióban 00:00 órától irányíthatjuk a vonatokat. Az éjszakai órában a távolsági vonatokon kívül csupán áthaladó tehervonatokkal találkozhatunk. Az első személyvonatra 01:30-ig várni kell. A teljes verzióban 24órás menetrendet játszhatunk végig, amiben a vonat egy része keresztülhalad a területen. Sajnos csak a reggeli órákban indul be a forgalom a fejpályaudvaron.

A program kezelése különös tudást nem igényel. A vágányutat jelzőtől jelzőig lehet beállítani. A beállított vágányút esetén a pálya fehér színű lesz, a közlekedő vonat színe a vörös. A tolatójelző szürke alapon egy fektetett háromszög, egy fehér és egy vörös lámpával, szabad vágányút esetén két fehér lámpa világít.

A Cheltenham egy ritkaságnak számító szimuláció, hiszen az 1950-es évek vágányhálózatából, csupán a Midland fővonala maradt fenn. A központ vasúti forgalmát kényelmesen el lehet irányítani. A tolatási mozgások miatt és a reggeli csúcsforgalom idején komoly kihívást jelenthet. Ennek ellenére a 34,95 fontot én sokallom, hiszen a játékhoz csak egy menetrendet adnak, bár akinek van elég türelme, új menetrendet is szerkeszthet a játékoz. Persze a PC-Rail az árait nem a magyar keresetekhez kalkulálja.

SnailSims
www.simsig.hu

Forrás: www.vonatmagazin.hu

Tamogatóink:


 

Partnerek: