PC-Rail Simulations

A PC-Rail vasúti forgalomirányító szimuláció, részletes és valódi rendszeren alapuló szoftver.

 

Főként a Nagy Britannia biztosítóberendezéseit szimulálja, négy különböző rendszerben (Modern SeriesHeritage Series, Special Series, Steam Era Series). Az alap programhoz külön-külön kell megvásárolni a szimulációkat és a kiegészítőket.

 

A programot folyamatosan fejlesztik és rendszeresen adják ki az új szimulációkat. Segítséget a www.pcrailservices.co.uk oldalon találunk.

 

Fejlesztő: John D. Dennis
---------------------------------
Program: Angol
Nyelv: Angol
Licenc: Fizetős (Demó van)
Weboldal: www.pcrail.co.uk
Op. rendszer: XP, Win7,
Közösségi oldal: Facebbok

 

Új központ a PC-Rail-től

Aberystwyth - our new Heritage simulation, released today!
See http://www.pcrail.co.uk/index.php?pts=simulation&code=AH

 

Another highly enjoyable Heritage simulation, the terminus of the Cambrian Line 81 miles west of Shrewsbury, as well as the line south to Lampeter and Carmarthen.

A companion to Machynlleth, just a bit further up the line, but the working is completely different, with 5 terminus platforms. Not a very busy station but lots of shunting to be done.

The timetable is for Summer 1959.

 

PC-Rail - Új szimulációk (2015)

A Pc-Rail következő központokat adta ki a nyáron:

 

joomplu:798

joomplu:796

Pc-Rail - Öt új központ karácsonyra

A Pc-Rail öt új központot dobott a piacra a napokban. A központok közül négy az 50-es évek vágányhálózatát és menetrendjét dolgozza fel, egy pedig a 2012-es időszakot (Warrington Bank Quay). A szimulációkat letölthetjük és időkorlát mellett ki is próbálhatjuk. Amennyiben a vásárlás mellett döntenénk, úgy 30 font körüli összeget kell fizetnünk szimulációnként!

joomplu:685

Galéria: PC-Rail Simulations

Cheltenham 1961

Új kiegészítő jelent meg a PC-Rail fejlesztőitől. A szimuláció Cheltenham város 1950-es vágányhálózatára épül. Többek között a területen megtalálhatjuk a St James végállomást, Malvern Road állomást, Lansdown megállóhelyet és Landsdown elágazást. Cheltenham vágányhálózatát a Midland fővonal határozza meg, amin a Birminghamből (New Street) érkező vonatok Gloucester (Eastgate) felé közlekednek. A Great Western Railway nyugatra tartó vonatai Birmingham felől ( Snow Hill csatlakozási pontnál) Malvern Road állomást érintve közlekednek Bristol felé. Dél-Cheltenhamnél találhatjuk meg a Midland & South Western Junction Railway által üzemeltetett vasútvonalat, ami Swindon városon keresztül Andover elágazásnál csatlakozott a Southernhez.

Bővebben:Cheltenham 1961

Preston

Régen néztem el a PC-Rail háza tájára, amit a napokban ismét megcselekedtem, amit igencsak jól tettem. Megjelent ugyanis a prestoni állomás ehhez a forgalomirányító szoftverhez, vagy legalábbis az 5.1-es verziója került az internetre. A vasútállomás a nyugati parti fővonalon, vagy ahogy szépen ángliusul hívják a West Coast Main Line-on fekszik nagyjából félúton London és Glasgow között. A szimulációban öt különböző útvonalon haladó járművek útját egyengethetjük, kellő melót adva ezzel magunknak, ugyanis a 14,3 óráig tartó próbálkozás alatt 225 járatot küldhetünk a megfelelő helyre. Persze ez sehol sincs mondjuk Lewisham 3,5 óra alatti 198 vonatához, de azért ez is érdekes lehet.

Bővebben:Preston

Exeter Central

Egy hónapja annak, hogy az érdeklődő kedvűek kipróbálhatták South Devon területét forgalomirányítási célzattal, míg most Exeter Central pályaudvart vehetik felügyeletük alá. A brit PC-Rail nevű programhoz megjelent kiegészítő ismét délre kalauzol el minket, méghozzá az 1950-es évekbe. A területen megtalálhatjuk Exeter Central állomást, Exmouth Junctiont és Exmouth-t rengeteg vonattal, amely a londoni Waterloo pályaudvar és Davon és Cornwall üdülőhelyei között közlekednek. Mindez a számok nyelvén azt jelenti, hogy a 11 órát magában foglaló menetrend alapján 210 vonat útját kell biztosítanunk. A Special Series csoportba tartozó Exeter Central nehézségi besorolása 7-es lett, ami már az a kategória, ahol keményen oda kell figyelnünk. Megszokhattuk már, hogy mindennek ára van, mert bár a kiegészítő ingyen letölthető és kipróbálható, ha valaki órák hosszán akar vele játszani annak fizetnie kell 35 fontot. Ez mondjuk abból a szempontból megfontolandó, hogy most igen gyenge a font, tehát most érdemes lehet az angoloktól vásárolgatni.

Bővebben:Exeter Central

South Devon irányítás alatt

A PC-Railhez augusztusban ismét egy új terület jelent meg, amelyen próbára tehetjük forgalomirányítói képességeinket. A szokás szerint fizetős kiegészítőként megjelenő (ami okán közel 35 fontot kellene érte kiadni) program egy 105 mérföldes vasúti hálózatot mtat be nekünk, amelyben benne foglaltatik a méltán híres tengerpart, a Dawlish Coast – erre érdemes amúgy rákeresni a neten, látványos képeket fotóznak arrafelé a vasútbarátok -, Exeter St Davids pályaudvara, csakúgy, mint Exeter Central is. A 2007-es menetrend alapján működő forgalom 302 vonat leközlekedtetését jelenti a szimuláció által biztosított 18 óra alatt. Munkánkat öt képernyőn végezhetjük, ennyi kell a teljes terület átlátásához, amin egyébként mintegy 200 jelző található meg. A forgalmat személyvonatok terén főleg HST-k, Voyagerek, Sprinterek látják el, de mellettük természetesen szerephez jutnak a teher-, különvonatok is többek között. Ezek alapján nem tűnik eseménymentesnek a dolog, demó szintjén úgy gondolom, hogy egy próbát megér, a terület nincs túlbonyolítva, könnyen átlátható az egész. Egy a baj: túl rövid a kipróbálási lehetőség.

Bővebben:South Devon irányítás alatt

PC-Rail – Edinburgh

Az utóbbi időben megszaporodott a PC-Rail forgalomirányító szoftverhez tartozó kiegészítők száma, így mi is jobban kiélvezhetjük az angol vonatok mozgatásának örömét. Legutóbb Edingburgh Waverley került fel a játék honlapjára, amely több képernyőn át mutatja be az állomás működését. A pályaudvar London után a második legnagyobb fővonali lálomás, így bőven lesz tennivalónk a forgalom zökkenőmentes ellátásához. Ráadásképpen megkapjuk hozzá Haymarket váltókörzetét, Mnktonhall Junctiont és Millerhill Yardot is. A menetrend 2008-on alapul, ennek megfelelően jellemzően Class66-osok vontatják a tehervonatokat, a személyvonatok pedig elsősorban motorvonatokból állnak, meglehetősen sok Class 170-est láthatunk majd behaladni az állomásra, a 10,4 órás játékidő alatt egészen pontosan 250-et. Az Edingburgh kiegészítő a PC-Rail modern sorozatának tagja, bár ezt már a menetrendből és a képből úgyis kitalálhattátok. Továbbra is fizetős a móka, közel 35 fontot (11 ezer forintot) kérnek el a fejlesztők érte, de aki csak kipróbálni szeretné az egy időben korlátozott verziót ingyen is letölthet a fentebb linkelt honlapról.

Bővebben:PC-Rail – Edinburgh

Evercreech Junction

Meglehetősen szokatlan darab került elkészítésre a forgalomirányító programok háza tájáról. A PC-Rail nevű szoftvert talán már ti is ismeritek, hiszen írtam róla korábban egy-két bejegyzést, azonban amit most kínálnak az meglehetősen más, mint amit az utóbbi időben megszokhattunk tőlük. Ismerkedjünk meg tehát Evercreech Junction-nel, az azóta már bezárt állomással és vasúti csomóponttal!

Bővebben:Evercreech Junction

Llandudno Junction

Hosszas tesztelések után kiadásra került a PC-Railhez a legújabb terület, amely Llandudno Junctionbe kalauzol el minket.A némből talán már sejthető, hogy Wales fogad bennünket, lévén Llandudno Junction a volt LNWR fővonalon fekszik Anglia és Holyhead között. A forgalomirányító program segítségével a fővonalon Conway, Llandudno Junction, Colwyn Bay állomásokra figyelhetünk, míg a kiágazó vonalaknak köszönhetően Glan Comway, Tal-Y-Cafn, Deganwy és Llandudno közlekedését is biztosíthatjuk. Mindez átfedésekkel öt ablaknyi helyet foglal el a monitoron. A sínek elhelyezkedése az 1948-1968 közötti időszakot mutatja be, míg a pályához elkészített menetrend 1950-be kalauzol el minket. Ennek megfelelően gőzmozdonyok tömkelege vár ránk, meglehetősen sok vonatot fogunk leközlekedtetni, szám szerint 211-et.

Bővebben:Llandudno Junction

Tamogatóink:


 

Partnerek: