ARS (Automatic Route Setting)


A SimSig-ben bizonyos központoknál nagy segítséget jelenthet az ARS.
Az ARS-nek köszönhetően, olyan központokat is tudunk egyedül irányítani, amihez kettő, vagy akár három kezelő is kelhet a csúcsforgalom idején. Az egyik ilyen központ a Waterloo, ahol a négy képernyőn percenként közlekedő vonatokat kell a 24 vágányos fejpályaudvarra irányítani.
Az ARS olyan központoknál is nagy segítséget tud nyújtani, ahol nagy sebességgel közlekednek a vonatok. Az ilyen központoknál a szűkre szabott menetrend miatt komoly késéseket lehet összeszedni, csupán abból, hogy nem állítjuk be időben a szabad vágányutat a gyorsvonatoknak.  

Leírás:

Az ARS (Automatic Route Setting - Önműködő Vágányútállítás) része az IECC-nek (Integrated Electronic Control Centre - Integrált Elektronikus Irányítóközpont -)
Bizonyos IECC központoknál nem építették ki az ARS-t. Az ARS egy számítógépes vágányútállító rendszer, amely előre programozott menetrend-adatbázisok alapján állít vágányutat a vonatoknak. Az ARS képes kezelni a késéseket, valamint segíti a szolgálattevőt az infrastruktúra-meghibásodások, vagy vonat-fekvemaradások következtében kialakult rendkívüli helyzetekben is. ARS segítségével félönműködően képes irányítani a terület vasúti forgalmát. 


Teljes ARS:

A teljes ARS esetén a vonatok útját teljes mértékben az ARS kezeli. A kézi beavatkozásra csak akkor van szükség, ha olyan területre történik a vonatmozgás, (pl. iparvágány) ahol nincs a pályán kiépítve az ARS berendezés.

Az ARS normál beállítása esetén a vonat előtt, két jelzővel előre állítja be a vágányutat. A zökkenőmentes vágányút-beállításhoz a tervezett útnak szabadnak kell lenni. A vágányút beállítást megállóhely vagy állomás esetén, csak az indulás előtt 1 perccel fogja elvégezni. Ezzel az ARS nem akadályozza a keresztirányú vonatforgalmat, vagy a tolatási mozgásokat.

Az ARS-nek korlátozott az irányítási rendszere, bizonyos szituációkban automatikusan kerülő vágányutat képes beállítani. Amennyiben nem talál a menetrendben rögzített utat (vagy vágányt) úgy a kezelőnek kell kézzel beállítani az alternatív útvonalat, ha ilyen alternatív vágányuta állít be a vonatnak az irányító, úgy az ARS kikapcsol ennél a vonatnál. Az ARS visszakapcsol abban az esetben, ha ismét visszatér a vonat a megfelelő vágányra. Amennyiben nem kapcsol vissza, úgy a kezelő manuálisan visszakapcsolhatja azt.

A SimSig-ben az ARS-el rendelkező vonatok vonatszáma zöld színű. Ha nem működik (vagy nem rendelkezik ARS berendezéssel a szerelvény), úgy rózsaszínű a vonatszáma.




Egyszerű ARS:

A egyszerűsített ARS a vonatok érkezési sorrendje és a menetrend szerint irányítja a megfelelő vágányra, általában különleges helyszíneken alkalmazzák, mint pl. a Moorgate állomás a Kings Cross központnál.

Az ARS-el rendelkező központoknál az F3-as Options alatt megtalálható az ARS beállítása, ahol az irányítási szokásainknak megfelelően személyre szabhatjuk az ARS-t. Az ARS-el rendelkező központokban lehetőségünk van területenkénti ki-be kapcsolásra. Bizonyos esetekben (pl. vágányzár) kézzel kell továbbítani a vonatokat, ilyenkor a vágány közelében rózsaszín feliratot és kört találhatunk (a terület vagy vágány rövidítése). Sajnos az is előfordul, hogy az ARS nem megfelelően kezel egy adott területet, ilyenkor a nagyobb fennakadások végett érdemesebb kikapcsolni ott az ARS-t.

Amennyiben nincs a szimulációban beállítva a hiba és a késés lehetősége, úgy az ARS-el rendelkező központok „képernyővédő” funkcióban is üzemelhetnek. Kiváló gyakorlási lehetőség a kezdő irányítóknak.


Murai László (Snail Sims)


A napjainkig beüzemelt IECC-k listája:
Központ Irányított terület
ARS
Ashford Southern Region délkeleti szekció és a High Speed 1 (HS1, Londontól a Csalagútig) Van
Edinburgh East Coast Main Line (ECML)  Berwick-upon-Tweedtől Cupar déli részéig, illetve a Fife Circle Line Van
Liverpool Street Great Eastern Main Line (GEML, Colchesterig,  Bishop's Stortfordig és a szárnyvonalak Van
Marylebone Chiltern lines (London—Birmingham vonal, a  Banbury közelében található Aynho Elágazásig) Van
Merseyrail (Sandhills) Merseyrail Northern Lines és Wirral Lines Van
Slough New Paddingtontól  Heathrow Airportig
Van
Swindon B Didcot környéke Van
Tyneside East Coast Main Line (ECML), Northallerton északi részétől Morpeth déli részéig
Van
Upminster London, Tilbury and Southend line Van
Yoker North Clyde Line, Glasgow-i északi villamosított elővárosi vonal
Van
York East Coast Main Line (ECML), Doncaster északi részétől Northallerton északi részéig, valamint Leedskörnyéke Van


A következő berendezések nem valódi IECC-k, azt csak koncepciójukban követik:


Központ Irányított terület ARS
Bournemouth Dorset coast Nincs
Leamington Spa Banburytől Warwickig
Rugby West Coast Main Line (WCML), Watford és Lichfield között
Wembley Mainline Suburban Workstation South Hampstead to Watford Junction DC Lines
Stoke-on-Trent Colwich Junctiontől Crewe/Macclesfieldig
West Midlands Signalling Centre - Coventry Workstation Brandon/Milverton to Hampton-in-Arden/Coundon Road
West Midlands Signalling Centre - Snow Hill Workstation Jewellery Quarter to Tyseley via Birmingham Snow Hill
West Midlands Signalling Centre - North Warwick Workstation Tyseley to Warwick and Tyseley to Shirley
Port Talbot Llanharan to Baglam

 

Tamogatóink:


 

Partnerek: