Hírek

Bristol – a filtoni elterelés

A fiktív, 2009-es nyári menetrendet a Bristolhoz, Thesignalbox készítette, melyben a Filton állomás lezárása miatt, a vonatok terelőúton, az Avonmouth-on keresztül közlekednek. A menetrend bemutatását Sünöcske fordította, a menetrendben található leírás alapján.


 A Bristol Summer Fictional 2009 - Filton Diversions menetrend letöltése


Thesignalbox:

Üdv mindenkinek!

Ez az első Bristolhoz kiadott menetrendem, így elnézést, ha valami hibát vétettem benne. Arra az időszakra alapul, amikor Filton állomás zárva volt átépítés miatt, így a menetrendben a Filton területen vágányzár miatt terelés van.
A legtöbb vonat rövidített útvonalon közlekedik, és alapvetően csak a FGW távolsági és a Cross-Country szerelvények kerülnek Clifton felé.

 

Bővebben: Bristol – a filtoni elterelés

Sheffield Bradway alagút felújítása

Sheffield Bradway Timetable 2008

A menetrend a Bradway alagút felújítása miatt elrendelt vágányzár egyik napját dolgozza fel, ami 2008 szeptemberétől decemberig tartott. A vágányzár miatt a Chesterfield és Sheffield között közlekedő vonatoknak kerülőúton kellett járniuk, az úgy nevezett „The Old Road” vonalon.

A készítő (Chris) a vágányzári menetrend másolatát írta át, amit az úgynevezett STP (Short Term Planning) és a VSTP (Very Short Term Planning) tervezéssel állítottak elő a vasúttársaság munkatársai. A menetrend készítéséhez az adatokat a Network Rail-tól, Sheffield PSB-től és más szakemberektől kapta meg.

A „szolgálat” 00:00-tól kezdődik, a hajnali időszakban túlnyomó többségben tehervonatok közlekednek, a 4 és 5 óra között megkezdődik a személy és gyorsvonatok összeállítása, de a tényleges személy forgalom 05:10-től indul. A teljes menetrend 803 vonatot tartalmaz. A lezárt alagút csak a távolsági gyorsvonatokat és a tehervonatokat érinti, a gyorsvonatok a Chesterfield-Sheffield útvonal a terelés miatt a 17 perces menetideje 32 percig tart. A vonatok ezáltal bejárják a VW1-VW5-VW6-VW2-es képernyőt mielőtt megérkeznek a sheffieldi állomásra.

 

A menetrendeket nem tudtam tesztelni, ezért tapasztalataimat később a SimSig.hu/forum oldalon megosztom mindenkivel.

A menetrendet letölthetitek a simsig.co.uk fórumáról:  Sheffield Bradway Timetable 2008

Murai László (Snail Sims)

 

A GYERMEKVASÚT NAPJA

2009. április 11-én szombaton rendezik A Gyermekvasút napját.

A Gyermekvasút napja hagyományosan a Kárpát-medencei Kisvasutak Napjai című rendezvénysorozat évadnyitó eseménye. A résztvevő kisvasutak minden évben egy-egy napon lehetőséget kapnak, hogy rájuk jellemző, sajátos rendezvénnyel bemutatkozzanak a nagyközönség előtt.

A Gyermekvasút ez alkalommal is különvonatozásra hívja az érdeklődőket Széchenyi-hegytől Hűvösvölgyig. Az utazást egy, a környék valamelyik kedvelt látványosságához tett erdei sétával színesítik. (további információ)


A SimSig csapata holnap reggel 8 órától a Széchenyi-hegy állomás váróteremben, több számítógépből álló hálózattal várunk minden érdeklődőt, és forgalmista rajongót. Bárki kipróbálhatja a SimSig valamelyik irányító-központját, valamint megismerheti a SimSig forgalomirányító kezelését, működését.


A "várótermi" hálózathoz csatlakozhattok az interneten keresztül.

A server IP címe: 89.223.142.81. Lehetőség van Sheffield legfrissebb változatához client módban, vagy a Trent server-el.

Várunk mindenkit!
(
minden kérdésre válaszolunk).

Legyél Te is forgalomirányító!

Nosztalgia motorvonat Széchenyi-hegy állomáson

A váróteremen felállított hálózat

 

10. SimSig találkozó Yorkban

Az elmúlt hónapokra a feszült várakozás volt jellemző a SimSig háza táján, mindenki a lassan, de biztosan készülő Trent központra fente fogát. Mint arról már beszámoltunk, a megjelenés meg is történt, ezzel párhuzamosan Sheffield is kapott egy kis frissítést, így e két progi össze is kapcsolható.

Mindeközben lázasan készültek a március 14-i, hagyományosan Yorkban megrendezett 10. SimSig találkozóra. Itt mutatta be az egyik fejlesztő, Clive D. W. Feather (az ő nevéhez köthető Royston, Cambridge és az eddigi legkisebb központ, a londoni metró Waterloo & City központja is, azaz a Drain) két legújabb "termékét":
London Euston és Wembley Suburban központokat.
 

Bővebben: 10. SimSig találkozó Yorkban

Sheffieldben is van új a Nap alatt!

  Trenttel egyidőben a SimSig fejlesztőgárdája egy megújult Sheffield szimulátort is kiadott, melyben egyébként a kezelhető terület mérete is bővült.

Akik játszottak már a Sheffield korábbi "hivatalos" béta verziójával, tapasztalhatták, hogy bizony néha a Manchester felől érkező, 45-50 mf/órával döcögő tehervonatok jól "megfogják" maguk mögött a személyvonatokat, néhány perces késést okozva ezzel nekik. Ellenkező irányban viszont nem nagyon kellett foglalkozni ilyesmikkel, mivel a következő megállóhely, Grindleford már nem hozzánk tartozott, az a pár mérföldes szüttyögés a teher mögé beszorult személyvonattal nem vonta annyira a százalékokat...

Bővebben: Sheffieldben is van új a Nap alatt!

Megjelent a Trent központ

Fontos mérföldkőhöz érkezett a SimSig, az angol fejlesztésű vasúti forgalomirányító szoftver. Az igényes és aprólékos munkájáról ismert angol csapat mintegy 102 hétig tartó fejlesztőmunka után kiadta a mindezidáig leg-leg szimulációját, a Trent irányítóközpontot. Ha már lúd, kegyen kövér: a szimuláció lefedi a teljes Trent központi forgalomirányítót, amihez hozzákapcsolták a Kirkby Summit irányítóközpontot, és még néhány kisebb mechanikus központot is. Az eredmény egy 706 jelzőt és 1324 sínáramkört tartalmazó, a nehézsége miatt pedig jóformán csak több emberrel, hálózatban játszható szimulátor.

Változatos teher- és személyforgalommal szembesülünk, ha sikerült átlátnunk a területet. Az észak-déli tehervonatok Chesterfield és Derby között gurulnak, a Midlands--Immingham irányvonatok pedig Stenson és Newark között érintik a területet. A teherforgalmat a legkülönfélébb irányokból érkező totoni és ratcliffe-i vonatok teszik teljessé.  Korábbi időszakot választva a shirebrooki szénvonatokkal és a különféle ipari létesítmények által generált rendszertelen teherforgalommal is számolnunk kell!
 
 

Bővebben: Megjelent a Trent központ

Wikipédián a SimSig

Elkészült a Wikipédia/simsig leírás. A Wikipédia szabad enciklopédiába összegyűjtöttük a Simsig-ről eddig megszerzett ismeretanyagunkat és Nazareth tárgyilagos fogalmazásának köszönhetően sikerült elfogadtattni a rendszer üzemeltetőivel. A szócikket folyamatosn bővíteni fogjuk és remélhetőleg további írásokat is közzétehetünk az oldalon. 

Ha úgy gondoljátok, hogy változtassunk a leíráson, akkor írjátok meg a fórumra.

Létezik még az angol wikipédián: en.wikipedia.org/wiki/Simsig

és a holland wikipédián is leírás: nl.wikipedia.org/wiki/Simsig

Az angol Wikipedián a szimulátor bemutatásán kívül találhatunk még a programmal kapcsolatos információkat is (References). A linkek között a simsig.hu oldala is helyet kapott.


 

Vasúti forgalomirányítás.lap.hu


Elkészült a Vasúti forgalomirányítás.lap.hu.

A vasúti forgalomirányítás talán az egyik legfontosabb része a vasúti közlekedésnek. Feladata a biztonságos és pontos vasúti közlekedés lebonyolítása. A technika rohamos fejlődésével szinte lehetetlen lépést tartani. A link gyűjtemény segít eligazodni a világ összes országának megannyi vasúttársaságának forgalomirányítás rendszerei és technikái között.


Remélem mindenki megtalálja a számára érdekes oldalt, egyenlőre a német és angol nyelvterületről tudtam összegyűjteni a fontosabb linkeket. A link gyűjteményt folyamatosan bővítem.
Ha valakinek van olyan link ajánlata ami kibővítené a meglévőket, akkor küldje el nekem.

Köszönettel:

Murai László (Snail Sims)

Tamogatóink:


 

Partnerek: