Hírek

Hálózati játék 2009.10.31.

A SimSig.hu fórumon meghirdetett hálózati játékot szombaton délután kezdtük el.

IPG, D.Sanyi, FSZT, Sünöcske, Nazareth, csatlakozott a Sheffield központhoz. A 2007-es menetrendet játszottuk 06:55-tól 13:51-ig.

A legforgalmasabb képernyő a VW1-VW2-VW3-as volt. Az forgalmat felváltva irányítottuk, IPG korábban befejezte a játékot, de helyére érkezett Sünöcske és Nazareth. Az "szolgálat" idején csak néha fordult elő TCF, vagy fényjelző hiba, talán csak a Token okozott megoldhatatlan problémát (valószínűleg programhiba). Összességében kényelmesen irányítható a Sheffield 2007-es menetrendje három fővel. Köszönöm a részvételt.

A legközelebbi hálózati játéknál két szervert hozok létre, amiben összekapcsolom Sheffieldet Trenttel. Ehhez minimum 5 főre lesz szükség. 




 

Cambridge V2

A SimSig fejlesztői kiadták a Cambridge 2-es változatát.

Bár az átdolgozás során a szimuláció maradt a megszokott teljes képernyős, és a béta változathoz képest is többnyire csak kisebb részleteket változtattak, mégis van egy-két figyelemre méltó újdonság, amely túlmutat az egyszerű ráncfelvarráson. Íme a lista:

  • Átdolgozták a 6-os képernyőn March környékét (bár még mindig jelentősen le van egyszerűsítve a valósághoz képest);
  • Az útátjárók a valóságnak megfelelően lettek kialakítva, és végre adnak visszajelzést, ha a sorompók lecsukódtak és a vágányút lezárható;
  • A történelmi hűség kedvéért egyirányúsíthatjuk az ely-i hurokvágányt: bár a jelzők és a vágánykapcsolatok ki vannak építve mindkét irányban, a hurok csak Littleport/Norwich—Peterborough irányban használható; a múltban bekövetkezett vörösjelző-meghaladások miatt az ellenkező irányú forgalmat megszüntették; a Peterborough felőli vágánykapcsolat – bár fizikailag létezik – sem helyszínen, sem távvezérléssel nem állítható.
  • Az ELY elágazáshoz vezető vágányokon DRP (Double Red Protection) van érvényben: amíg az elágazás fedezőjelzőjét nem húzod meg, addig az előtte lévő is vörös marad (kivéve Ely felől, de onnan amúgyis emelkedik a pálya, meg 50 mf/óra a pályasebesség.)
  • Természetesen lassújelek is előfordulnak, és be lehet állítani az útátjárós telefonhívások gyakoriságát;
  • Használhatunk Post-it cetliket;
  • Figyelemre méltó újítások a menetrendben is: megadható, hogy a jelző előtt vagy mögött hány m-re álljon meg a vonat (gépkörüljárásnál lehet ennek jelentősége); továbbá a mozdonyokat, motorkocsikat és kocsikat ezentúl külön kezelhetjük; 
  • Szintén újdonság, hogy a berendezés figyeli a belépő pontoknál a vonatszám-regisztereket: ha a beérkező vágány legelső (tehát szürke jelzős) vonatszám-regiszterébe a "BLOK" szót írunk, akkor a szomszédos KÖFI az adott vágányon visszatartja a vonatokat (és így a belépő vonat eleve késéssel érkezik, és nem a mi pontjainkat terheli, ha várnia kell egy esetleges hiba elhárítására.

- A Cambridge 2-es változata letölthető a www.simsig.co.uk oldaláról.
- A hivatalos fórumon találhatunktovábbi információhoz juthatunk
- A Cambridge központtal kapcsolatos kérdéseidet a simsig.hu/forum oldalon teheted fel.
-A Cambridge 2-esről készült képmentések a Galériában található

Fotó: Sunil060902

Trent 2009-es menetrend (4-in-1)

"Új, 2009 májusi menetrend. 4 különálló menetrendről van szó, mely a hét első négy napját (hétfő-csütörtök) egyenként szimulálja. Minden nap különböző, mivel más-más (főként teher-) vonatok közlekednek. Például, ha a chesterfield-i VSOE-menetet (Venice-Simplon Orient Express) keresed, a szerdai napon találod meg, mivel csak ezen a napon közlekedik.

A menetrend 0:00, 4:00 órakor vagy 7:00 után bármikor el lehet indítani, bár éjfél utáni indulásokkor nem lesznek "seed" vonatok (melyek előző este érkeznek egyébként), kivéve a Nottinghamben várakozókat. Ezzel hálózatban el lehet kerülni a 0 és 4 óra közti unalmas időszakot.

A hétfői menetrend némiképp különbözik a többitől, mivel az éjszaka közlekedő vonatok hétfő hajnalban más menetrend szerint közlekednek, valamint találunk vágányzárból visszatérő munkagépeket és anyagvonatokat is."

Átlagban egy nap 1040 vonat érkezik.

A menetrendet "Noisynoel" készítette. 

Ide kattintva letölthető.


Pap Dávid István (Sünöcske)



 

Kilenc hónapos a Simsig.hu

Az elmúlt kilenc hónapban a SimSig.hu-nak az olvasó közönsége napi 60 főre nőtt. Túlnyomó többségben magyar szolgáltatók IP címeiről nézik és olvassák a weblapot. Ezenkívül 5-6%-ban külföldi látogatónk is akad, ide soroljuk a határon túli magyarokat, de az angolokat is.

Az oldal szerkesztését jelenleg négyen végezzük. Általában a külföldi leírások és anyagok fordításait tesszük közzé. Jelenleg 12 irányítóközpontot fordítottunk magyarra, a további hét pedig folyamatban. A Fogalmak száma is tízre bővült. A Help és a Lépésről-Lépésre menüpontok bővítése kicsit lelassult, ez köszönhető a jó időnek is, hiszen kevesebbet ülök a számítógép előtt, mint télen.

A fórumunk is jó ideje működik, de sajnos nagyon kevés a regisztrált felhasználó. Persze nekünk nagy segítséget jelent, mert megkönnyíti a fejlesztő munkát. Amit hiányolok, az a kezdő "forgalmista" kérdései, és a tapasztalatcsere. 

Ezért kérem minden látogató segítségét! Kérem, hogy az esetleges szerkesztési hibákat és hiányosságokat jelezzétek nekünk. Írjátok meg a véleményeteket a weblapról, az általatok olvasott cikkek hiányosságait és érthetőségét, valamint hogy mennyire találjátok azokat hasznosnak a SimSig programhoz. Ezenkívül a fórumról is írjatok meg mindent. Ha nem tudtok regisztrálni a fórumra küldjetek egy e-mailt és én elkészítem a regisztrációt nektek. (infokukacsimsigponthu)

 

A SimSig.hu csapata mostani munkái: Nazareth a SimSig-hez kiadott help fordításán dolgozik, amit a játék közben is használhattok majd (F1-es billentyűvel lehet majd előhozni).

Én a Swindon fordításán és a Lépésről-Lépésre következő cikkén dolgozom, a következő részben kicsit visszaugrunk a kezdetekre. Annyit elárulhatok, hogy a Royston központhoz készítem a gyakorló menterendet. 

A menetrendek szerkesztése: Jelenleg Waterloo 1985-ös menetrendjét Sünöcske készíti a (Waterloo béta verzió) alapján, a King Cross kitalált ütemes menetrendjén pedig IPG dolgozik, és Exeter 1985-ös fikció menetrendjét pedig jómagam szerkesztem. 


Köszönöm hogy segítetek a weblap szerkesztésében.
Valamint külön köszönet jár IST-nek a (Vonatmagazin.hu), hogy segíti népszerűsíteni a SimSig forgalomirányító szimulátort is.

Murai László (Snail Sims) 

Tavasszal megjelent menetrendek

Ismét új menetrendek jelentek meg a SimSighez. Az angol Simsig fórumon találhatjuk meg az újabbnál újabb menetrendeket. Készítőik ritkán írnak részletes beszámolót a menetrendekről ezért mi is csak pár mondatban mutatjuk be őket:
-Stafford 24 hour 1991-1992

A menetrend az 1991 július és 1992 május közötti WCML (West Coast Mainline Strategy) menetrendből készült
Az menetrendben szereplő vonatok száma: 367.
A kezdési idő: 00:00

Készítő: Colchester_dean


-Westbury 1922 v1.0

Az 1922-es menetrend alapján készült. Csak a személyforgalom lett beillesztve a menetrendbe.
Az menetrendben szereplő vonatok száma: 342.
A kezdési idő: 00:00 (az első érkező vonat 03:15).

Készítő: Tonyreese


-King Cross WTT 2008 DEMO

Valódi menetrend alapján készült. Demó változat, a végleges változaton dolgoznak.
Az menetrendben szereplő vonatok száma: 238.
A kezdési idő: 05:00.

Készítő: Tgvfan

-Sheffield May 2009

Valódi 2009 májusi menetrend alapján készült.
Az menetrendben szereplő vonatok száma: 818.
A kezdési idő: 00:00.

Készítő: Noisynoel


A Magyarországi menetrendkészítés is beindult. Jelenleg Waterloo 1985-ös menetrendjét Sünöcske készíti a (Waterloo béta verzió) alapján, a King Cross kitalált ütemes menetrendjén pedig IPG dolgozik, és Exeter 1985-ös fikció menetrendjét pedig jómagam szerkesztem. 

Murai László (Snail Sims)

Bristol – a filtoni elterelés

A fiktív, 2009-es nyári menetrendet a Bristolhoz, Thesignalbox készítette, melyben a Filton állomás lezárása miatt, a vonatok terelőúton, az Avonmouth-on keresztül közlekednek. A menetrend bemutatását Sünöcske fordította, a menetrendben található leírás alapján.


 A Bristol Summer Fictional 2009 - Filton Diversions menetrend letöltése


Thesignalbox:

Üdv mindenkinek!

Ez az első Bristolhoz kiadott menetrendem, így elnézést, ha valami hibát vétettem benne. Arra az időszakra alapul, amikor Filton állomás zárva volt átépítés miatt, így a menetrendben a Filton területen vágányzár miatt terelés van.
A legtöbb vonat rövidített útvonalon közlekedik, és alapvetően csak a FGW távolsági és a Cross-Country szerelvények kerülnek Clifton felé.

 Fotó: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
www.railfaneurope.net

Bővebben: Bristol – a filtoni elterelés

Sheffield Bradway alagút felújítása

Sheffield Bradway Timetable 2008

A menetrend a Bradway alagút felújítása miatt elrendelt vágányzár egyik napját dolgozza fel, ami 2008 szeptemberétől decemberig tartott. A vágányzár miatt a Chesterfield és Sheffield között közlekedő vonatoknak kerülőúton kellett járniuk, az úgy nevezett „The Old Road” vonalon.

A készítő (Chris) a vágányzári menetrend másolatát írta át, amit az úgynevezett STP (Short Term Planning) és a VSTP (Very Short Term Planning) tervezéssel állítottak elő a vasúttársaság munkatársai. A menetrend készítéséhez az adatokat a Network Rail-tól, Sheffield PSB-től és más szakemberektől kapta meg.

A „szolgálat” 00:00-tól kezdődik, a hajnali időszakban túlnyomó többségben tehervonatok közlekednek, a 4 és 5 óra között megkezdődik a személy és gyorsvonatok összeállítása, de a tényleges személy forgalom 05:10-től indul. A teljes menetrend 803 vonatot tartalmaz. A lezárt alagút csak a távolsági gyorsvonatokat és a tehervonatokat érinti, a gyorsvonatok a Chesterfield-Sheffield útvonal a terelés miatt a 17 perces menetideje 32 percig tart. A vonatok ezáltal bejárják a VW1-VW5-VW6-VW2-es képernyőt mielőtt megérkeznek a sheffieldi állomásra.

 Fotó: www.weldgrip.co.uk


műholdas felvétel: maps.google.com

A menetrendeket nem tudtam tesztelni, ezért tapasztalataimat később a SimSig.hu/forum oldalon megosztom mindenkivel.

A menetrendet letölthetitek a simsig.co.uk fórumáról:  Sheffield Bradway Timetable 2008

Murai László (Snail Sims)

10. SimSig találkozó Yorkban

Az elmúlt hónapokra a feszült várakozás volt jellemző a SimSig háza táján, mindenki a lassan, de biztosan készülő Trent központra fente fogát. Mint arról már beszámoltunk, a megjelenés meg is történt, ezzel párhuzamosan Sheffield is kapott egy kis frissítést, így e két progi össze is kapcsolható.

Mindeközben lázasan készültek a március 14-i, hagyományosan Yorkban megrendezett 10. SimSig találkozóra. Itt mutatta be az egyik fejlesztő, Clive D. W. Feather (az ő nevéhez köthető Royston, Cambridge és az eddigi legkisebb központ, a londoni metró Waterloo & City központja is, azaz a Drain) két legújabb "termékét":
London Euston és Wembley Suburban központokat.

Bővebben: 10. SimSig találkozó Yorkban

Sheffieldben is van új a Nap alatt!

 Trenttel egyidőben a SimSig fejlesztőgárdája egy megújult Sheffield szimulátort is kiadott, melyben egyébként a kezelhető terület mérete is bővült.

Akik játszottak már a Sheffield korábbi "hivatalos" béta verziójával, tapasztalhatták, hogy bizony néha a Manchester felől érkező, 45-50 mf/órával döcögő tehervonatok jól "megfogják" maguk mögött a személyvonatokat, néhány perces késést okozva ezzel nekik. Ellenkező irányban viszont nem nagyon kellett foglalkozni ilyesmikkel, mivel a következő megállóhely, Grindleford már nem hozzánk tartozott, az a pár mérföldes szüttyögés a teher mögé beszorult személyvonattal nem vonta annyira a százalékokat...

Bővebben: Sheffieldben is van új a Nap alatt!

Tamogatóink:


 

Partnerek: